Nachtschade is toch heel erg giftig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAmigo

Nachtschade is toch heel erg giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 11:14

Ik heb mijn pony staan op een manege, en daar gaan ze in de lente en zomer enz. elke dag op de wei. Maar nu is er een wei waar ze opgaan,(er zijn meerdere weides) die helemaal vol staat met nachtschade. Dat is toch heel erg giftig? Ook in de buitenbak die daarnaast ligt staat aan de rand heel veel nachtschade. Heb de baas van de manege al eens ingelicht hierover maar die nam het niet zo serieus op.... Wat moet ik doen? Mijn pony is al eens heel erg ziek geweest en is toen bijna doodgegaan, en ik wil dit echt absoluut niet nog een keer meemaken...

Jasper

Re: Nachtschade is toch heel erg giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:26

Even een stukje gekopieerd van De Hoefslag:
Nachtschades.
De aardappel, de tomaat en de zwarte nachtschade behoren tot de familie der nachtschades. Alle nachtschades bevatten de giftige stof solanine. Bij de aardappel komt de solanine voor in het loof, de vruchtjes en de spruiten. Ook groen geworden aardappelen bevatten solanine. Van de tomaatplant is het loof giftig en bij de zwarte nachtschade de zwarte bessen. De zwarte nachtschade is een veel voorkomend onkruid in akkerbouwpercelen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:23

Zou wat informatie opzoeken op internet en dan aan hem laten zien; evt samen bespreken met de andere stallers!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 14:27

oke, ik zal eens wat zoeken.
Bedankt voor de tips!