Slijm bij een merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slijm bij een merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:40

Bij mij op stal staat een oude fokmerrie van ongeveer 23 jaar. Ik moet voor dr zorgen (voornamelijk voeren en buiten zetten) Er staan bij haar verder geen andere paarden op stal behalve mijn paard die sinds ruim anderhalf jaar eindelijk gecastreerd is. Toen ik hem net had is hij er wel eens op gesprongen maar dar is verder niks van overgebleven. De laatste tijd heeft hij er niet op gezeten (ruim een jaar al niet meer)

Nu is haar vulva erg vies, en kwam er vanochtend een hele draad slijm uit. Ik weet niet of ze er last van heeft. Wat kan dit zijn, en hoe kan ik het het beste behandelen/ schoonmaken of kan ik er beter niks aan doen.

Ik mag zelf niet de DA er bij halen, en ze heeft ook niet echt een eigenaar lang verhaal. Als je het echt wilt weten pb even.

Anoniem

Re: Slijm bij een merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:22

Niemand?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:46

is het echt slijm of is ze hengstig??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:49

Het is echt slijm, ik weet zeker dat ze niet hengstig is.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:52

Een beetje schoonmaken kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik kan je verder ook niets adviseren, misschien de tempreatuur eens opnemen om te kijken of ze verhoging heeft?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:56

Ruikt het ook vies? (mag je even lekker snuffelen eraan )
Als er veel slijm uitkomt, lijkt me dat niet normaal. Is het geel slijm, wit slijm of doorzichtig slijm? Als het geel is zou ik sowieso de DA erbij halen want dan zou het een ontsteking kunnen zijn, en als dat verder suddert kan ze een baarmoederhals ontsteking oplopen.

Voorzichtig mee zijn hoor!

Fr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:37

Het is een beetje wit/doorzichtig slijm. Het is nu weg, ben net wezen voeren en weer even kijken. Heb het schoongemaakt.