Dikke pees linksvoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Dikke pees linksvoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 14:12

Hoi, mijn paard heeft altijd linksvoor een wat dikke been, maar op sommige dagen is de pees wel erg dik en warm.
Hij loopt nooit kreupel, springt met plezier en hij lijkt in orde, maar vraag me toch af hoe dit kan..
Het zit aan de achterkant, het is echt de pees die wat dikke is..
Zou ik er een dierenarts naar laten kijken? Hij is nooit kreupel..
En heb mijn paard voor ziektekosten en uitgebreid verzekerd, wie weet of dit bezoek van de dierenarts dan vergoedt wordt? Zal het sowieso nog ff nakijken, maar als er iemand is die het toevallig weet dan is dat natuurlijk altijd makkelijk

Twinklebel

Re: Dikke pees linksvoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:18

Zeker naar laten kijken. Een paard hoeft op een peesblessure niet altijd kreupel te lopen, maar als je door rijdt gaat de pees wel kapot. Dus als ik jouw was zou ik de dierenarts een scan laten maken.
Ik weet niet waar je verzekerd bent, maar de Amev dekt het in elk geval.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 14:20

oke, ja idd bij Amev. met een peesblessure loopt een paard niet kreupel? dacht van wel..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:48

Soms lopen ze met een beginnende peesblessure niet kreupel, maar als je dan door blijft rijden (en het verergert) wel.....
Als je uitgebreid verzekerd ben, krijg je het vast vergoed. Is toch meestal zo als het boven de 80 euro is? Je hebt 20% eigen risico. Kijk anders even in je polisvoorwaarden.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:15

Mijn paard heeft met haar peesblessure geen stap kreupel gelopen! Dus ik zou er inderdaad even naar laten kijken voordat het van kwaad tot erger gaat.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:00

Zeker naar laten kijken!!! ken n paard die achter een dikke pees had. paard liep niet kreupel, was niet warm. Maar na n echo bleek dat ie een hele ernstige peesontsteking had, 4 tot 6 maanden op rust!!! zorg dat je het voor bent!!!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:59

Echt na laten kijken.
Ik had dus precies hetzelfde beeld. Ben naar de DA gegaan en wat denk je: Een gat (je) in het peesligament.
Schrok me wezeloos.

Maar Iris liep/loopt dus ook absoluut niet kreupel, liet nix zien en deed normaal.
Echt na laten kijken voordat er echt iets ernstigs is.

alexandra15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 20:11

ga nu idd een dierenarts laten komen! Het rare is alleen dat als hij 500 meter gestapt is, het been al veel dunner is..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:31

Mijn paard had de oppervlakkige buigpees driekwart door en een gat in de tussenpees, en heeft nooit geen stap kreupel gelopen. Het was dat ze ging staken en eerder aan dat been geopereerd was dat ik haar na heb laten kijken. Iets langer door rijden en de boel zou compleet afgescheurd zijn. Helaas is dit niet meer goed gekomen en heb ik haar in moeten laten slapen.
Het is logisch dat een been dunner wordt van stappen. Dan komt de bloedcirculatie weer op gang en wordt het vocht uit de pees afgevoerd.