De DA heeft 2x ontstekingsremmers en 2x pijnstillers gegeven.
We zijn al een maand verder en hij stapt niet kreupel,wel zie je in de galop dat hij een blessure heeft(op de paddock bedoel ik),verder loopt hij al een maand op bandages voor...
De DA had ons aangeraden elke dag af te spuiten,hij zei dat bandages niet hielpen,echter de staleigenaar zei van wel en op zijn advies zijn we ingegaan
Het afspuiten is gewoon een complete ramp,en nu begrijp ik dat het komt door te weinig vertrouwen,respect en de discomfort.Bij de eigenaar doet hij dit minder omdat de eigenaar er heel weinig met hem ingaat en hem dus ook heel weinig afspuit en ik doet het bijna altijd...+ ik geef hem sneller een tik voor zijn gedrag...Nu vroeg ik me af of er een alternatief is hiervoor?Voor het afspuiten?En wat hetzelfde effect kan hebben...We doen het zo:
Eerst afspoelen,dan bandages en onderlappen erop en er nog eens ingaan met de slang,dit wordt door mij/eigenaar 1x per dag gedaan en de staleigenaar spuit er nog eens extra in 1x per dag.
De zwelling is niet vermindert maar het is verergert en natuurlijk ben ik de enige die het ziet
Afijn,ik vroeg me af wat ik kan doen als alternatief?(en later volgens Parelli gaan 'trainen' op het in de douche gaan)Ik dacht aan een kwartier cooling gel erop met bandage(en een onderlap tegen verbranden),dan in de paddock laten lopen met bandage(zonder cooling gel )en dan in de emmer zetten(en terwijl verzorgen dus gemakkelijk een kwartier in de emmer) en zo de benen nat maken,bandage erop en water in de bandage scheppen
Is dat een goed idee?Zou dit hetzelfde effect hebben?Ik zoek zoveel mogelijk oplossingen om de zwelling tegen te gaan/verminderen.
Als iemand het nodig vind wil ik wel foto's maken?

. Wat ik zou doen is twee keer per dag rustig aan de hand stappen en daarna een 15 minuten/20 minuten een coolpack er op 
Had zover niet nagedacht