slepend achterbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

slepend achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 10:52

Hoi, ik was 2 weken geleden ongeveer de hoeven van mijn 3 jarige aan het uitkrabben. Toen zag ik dat bij zijn achterbeen het hoefijzer niet rond was afgesleten maar vierkant zeg maar. nu ben ik eens op hem gaan letten bij het longeren en wandelen en nu zie je dus in draf dat hij met links achter zijn been een beetje sleept. Hij tilt en buigt hem zeg maar wel, maar niet ver genoeg en dan laat hij zijn hoef over de grond slepen met de top. In stap doet hij dit niet en met de galop heeft hij ook nogal moeite.

Nu is hij toen hij veulen was te vroeg van zij moeder af gegaan omdat de moeder vroegijdig is overleden. Daarna is hij een beetje aan het sukkelen geweest.Zo heeft hij toen hij 1 was zijn heup uit de kom gehad.

Zou het misschien hierdoor komen dat hij zo sleept met zijn achterbeen?
Of misschien iets anders?

Als ik hem op dat been aantik tilt hij zelf zijn achterbeen hoog op, dus het is niet zo dat hij het helemaal niet kan.

Wie zou mij kunnen helpen?

Peachy

Re: slepend achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 10:53

Ow ja het helpt niet als ik hem van achter meer aandrijf en hij word niet bereden.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 01:05

Ik denk dat alleen je paardenarts je kan helpen.
Als een paard kreupel is door een verstuiking ofzo, dan kun je wel een dag of drie aankijken of hij verbeterd, en telkens afspuiten.
Maar bij een slepend been kun je echt beter je paardenarts laten kijken, want dat heeft vaak een andere oorzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:00

Als je een medische oorzaak hebt uitgesloten kan het ook slapheid zijn.
Het achterbeen/broekspier moet dan sterker worden.
Ook kan hij zich niet geheel bewust zijn van dat achterbeen.
Balkjes draven en veel overgangen maken tijdens het longeren kunnen hierbij zeer goed helpen.
Tevens is voor de bewustwording van het achterbeen de Ttouch methode en ook het balkjes draven een goede bewustwordingsoefening.

Veel succes met hem!

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:06

Hij is waarschijnlijk gewoon te slap in dat achter been.Je kan dat inderdaad sterker maken met balkjes stappen.Het kan ook zijn dat zijn achterhoef wat steiler moet komen te staan.Daardoor komt zijn been wat sneller weg en komt dan sneller over zijn teen gedeelte heen.Ik zie dat als smid wel vaker.Ik weet nu niet hoe zijn stand nu is maar het kan wel een reden zijn.

groetjes monique