wildvlees bult!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tjielp17

wildvlees bult!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 10:38

hoi,

mijn paard had een tijdje terug een grote wildvlees bult vlakbij haar kroonrand en die heb ik toen weg laten halen.
De dierenarts heeft haar op een gegeven moment gezond verklaard en ik moest dan een paard dagen haar been nog insmeren met een zalf dat heb ik keurig gedaan toto nu toe alleen het lijkt nu wel alsof die bult weer aan het terugkomen is!
heeft iemand een idee wat goed helpt?

marel

Re: wildvlees bult!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:08

Dat gebeurt helaas vaak met wild vlees, kans is groot dat het terugkomt. Is het overigens zeker dat het gaat om wild vlees? Is het afkomstig vanuit een wond? In ieder geval, wat de kliniek mij heeft geadviseerd is, als het wild vlees hardnekkig is, het weg te branden met vloeibare stikstof. Dergelijke woekeringen moet je hard aanpakken anders blijft het terugkomen.

tjielp17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 08:49

ok ik zal dit eens navragen bij de dierenarts want dat zou misschien een oplossing kunnen zijn.
heeft het paard er geen last van als dit gedaan word?
het is 100% zeker wildvlees afkomstig uit een wond

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:27

Wild vlees lijkt erg veel om sommige sarcoiden.
Het is van de buitenkant niet te zien of het wild vlees of een sarcoide is. Alleen een biopt helpt bij het bepalen wat het is.

Over het geheel genomen wordt wild vlees niet weggebrand met vloeibare stikstof. Sarcoiden wel. Daarnaast zijn er ook andere behandelmethoden. Het is belangrijk dat je de goede methode kiest omdat sarcoiden (als het een sarcoide is) de neiging hebben om te veranderen in een sneller groeiende variant van dit tumor zodra erin gesneden e.d. wordt.