Droes.. vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Droes.. vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 19:43

Hallo,
Bij mij op de manege is droes gesignaleerd, zondag ben ik er geweest, ik wist namelijk van niets. Heb daar uitgebreid Tibout, Savanne en Tappel geaaid, en daarna naar mijn eigen paarden thuis gegaan en toen ben ik gaan rijden.. (heb me wel omgekleed) maar volgens mij ben ik uit de auto eerst de paarden gaan knuffelen. Toen omgekleed en gaan rijden.
Nu... donderdag.. hoor ik dus dat er droes heerst, en dat Tappel erg droes heeft en geisoleerd is, en Tibout en Savanne hebben koorts.
Kan ik mijn pony nu besmet hebben ? Wat moet ik doen ?
Ik heb eigenlijk morgen polocrosse, waar ik dus mijn pony voor alle zekerheid niet mee naar toe neem, en zondag wedstrijd. Ze heeft nu verder nog geen symptomen, maar wat als ze dan ineens wel krijgt ? Want omdat ze bij me thuis staat in een wei met een paard en 2 kleine pony's, zou ik haar als het zover zou zijn niet kunnen isoleren. Mijn pony wordt gek als ze op stal staat... dus moet ze in een wei of paddock..

Ik hoop echt zo dat ik haar niet heb besmet... maar ik ben er wel bang voor...
Ik hou nu haar temperatuur in de gaten, let op snottebellen en dan maar hopen.. .

Hou jullie op de hoogte..

_Naomii_

Re: Droes.. vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:16

ja bij mij was er eerst op stal ook droes..het is heel belangrijk dat je zijn keel in de gaten houd dat er geen wondjes komen als dat zo is geleik de dierenarts bellen!!..had ik namelijk ook gedaan en het is nu over..met die pony (die pony is nu wel verkocht trouwens) maar heel goed zijn keel in de gaten houden..en let op andere wondjes..

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:34

het enige wat je kunt doen is inderdaad zijn temperatuur in de gaten houden, dit is het eerste dat zal gaan afwijken. Ik hoop natuurlijk voor je dat je hem niet besmet hebt, maar misschien heeft je paard het al een keer gehad en wordt hij niet ziek. Als hij wel ziek wordt is er nog geen man overboord, de meeste paarden knappen gewoon weer op! Bij twijfel de DA bellen

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 11:39

ja.. dankjewel.. Ik ben niet in aanraking gekomen met snot of slijm of iets dergelijks..

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:48

tja, het is gewoon afwachten, maar ik begrijp je zo snel mogelijk duidelijkheid wil hebben... Heel veel succes ermee!

Mirthe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:52

Als jou paarden droes hebben gehad krijgen ze het niet meer. Ze kunnen dan wel snotterig en hoesterig zijn. Ze kunnen het wel over brengen dacht ik. Maar weet ik ook niet precies alles van droes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:18

Ik geloof dat ze wel ziek kunnen worden maar dat pas 6 weken later duidelijk wordt dat ze droes hebben/ ziek zijn.