wat kosten Rontgenfoto's ongeveer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talitha15

wat kosten Rontgenfoto's ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:13

Ik wil graag weten wat foto's van mijn paard zijn voeten zouden kosten. Hij moet op de foto ivm het vermoeden van Hoefkatrol en ik wil ongeveer weten wat ik moet gaan betalen voor de foto's. Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid, zullen we maar zeggen!

Kyona

Re: wat kosten Rontgenfoto's ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:06

Tja, dat verschilt per kliniek. Ik zou van tevoren even een paar bellen. Ook is het handig om dan te zeggen dat je alleen foto's wil laten maken. Anders gaan ze en onderzoek doen en van alles en dat tikt in de papieren.
Als je 4 foto's moet laten maken ben je al gauw 100-125 euro kwijt denk ik.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:26

mijn vader is erkend paardenarts....dus... ik vraag het even voor je
''paaaaaaaaaaaaaaappp...'
hij zegt dat het rond de 200 euro is.......voor allebei de benen..

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:30

handig zeg dat je pa paardenarts is
als je paard dan wat heeft bel je je vader

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:20

Zo dat is duur..

Dierenarts is zowieso duur.. Maar inderdaad handig als je pa dierenarts is..!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:28

jaaahhaa...ben ook trots met zo'n vader en het is lkkr gratis als mn pony iets heeft

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 10:54

Je hebt tegenwoordig ook een mobiele veearts uit renesse die komt bij je aan stal foto's maken. Je zou bij hem kunnen informeren wat kost.
ik ben even zijn naam kwijt van de veerarst uit renesse maar vanavond zet ik hem er even bij op dit topic
in roozendaal halen ze je ijzers eraf en kost het 20 a 25 euro per foto.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 14:24

Bedankt allemaal! Daar kan ik wat mee! Ik ga dinsdag naar Roosendaal voor foto's.

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:08

Heb 2 foto's laten maken van het sprong gewricht. Kostte bij mekaar 57 euro

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:18

Laat je nog even weten hoe het gegaan is morgen? Succes in ieder geval; ik hoop voor je dat het meevalt.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:48

Naar Visdonk in Roosendaal?

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat morgen.. Heel veel succes!

olgamaria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:29

65 euro per foto bij mijn dierenarts

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:47

75 euro per foto bij mijn dierenarts zit dusveel verschril in zie ik zo

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 14:19

Ik ben dus geweest en hij heeft inderdaad HKO3, maar niet met gaten e.d. in het straalbeen, maar een extra laagje op het straalbeen wat er niet hoort. De doorbloeding is ook nog goed. Hij heeft gelijk speciaal beslag gekregen en dan zou hij over een tijdje weer normaal moeten lopen en misschien zelfs weer zodanig dat ik er weer wedstrijden mee kan rijden, maar dat hangt af van hoe hij op de ijzers gaat reageren. Ook had hij lichte artrose in zijn kogel, maar dat is niet hinderlijk. Ik dacht echt toen hij HKO fase 3 zei, dat het einde paard of in ieder geval sport was, maar de smid, Van Nassau, vroeg zich af waar ik me druk om maakte. "Er is niets mis met jouw paard". "Ja, HKO fase 3, maar dat heeft niks te betekenen, als je zijn voeten maar goed bijhoudt". Dat vond ik wel apart. Hij staat nu op een balkijzer zonder lip aan de voorkant en met een schuine onderkant bij de teen, zodat hij beter kan afrollen en misschien mag hij volgende keer alweer op gewoon beslag. Mijn paard heeft aardige platvoeten en ik roep al 2,5 jaar dat die tenen korter moeten, maar mijn smeden zeiden dat dat niet kon. Van Nassau haalt gewoon in 1 keer 2 centimeter van de teen af en mijn paard heeft ineens normale hoeven! Ook hele goede vond Van Nassau. Alleen de achterkant moet wat rechter naar beneden gaan groeien, zodat de achterkant ook wat steiler wordt. Daarom is het balkje onder het ijzer gezet, zodat de achterkant van zijn straal e.d. rust krijgt om naar beneden te groeien ipv naar voren. Het is dus even afwachten, maar niet zo hopeloos als ik dacht!

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:30

Ben ik ook geweest bij Visdonk met een peesblessure. Van Nassau zou het ook wel even bekappen zodat alles lekker ontlast zou worden. Breakover beslag gekregen en ik helemaal gelukkig want ik dacht bij de beste smid geweest te zijn die er was. Hij corrigeerde Diego ook zoveel. Huppekee.... zeker 1.5 cm achter omhoog ( hij stond ondergeschoven en dit waren we al aan het corrigeren). Had ie nodig zei hij..... ja natuurlijk....

Hij heeft twee weken met een verschrikkelijk dik been gestaan waar dus ook dat gat in zijn pees zat Zal super gewerkt hebben voor het beschadigde peesweefsel

ben na twee maanden terug geweest voor een scan van zijn pees en toen heb ik van Nassau hierover gesproken. Hij vond het heel normaal dat dat dik werd na zo'n correctie. Heb de rekening nog steeds niet betaald en ben het ook niet van plan.

Ben geen hoefsmid en ook geen dierenarts maar was hier in ieder geval alles behalve blij mee. Ik weet dat ze ook heel goede resultaten hebben en ik hoop voor je dat dat ook bij jouw paardje zal zijn.

Zal waarschijnlijk ook wel ze zijn niet voor niks zo bekend maar van Diego zijn benen blijft hij voortaan af.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 14:33

Dit beslag sloot precies aan bij mijn denkwijze. Ik wilde zijn teen korter en zijn hielen langer en rechter en nu kan dat.

Ik denk dat bij iedereen wel voor- en tegenstanders te vinden zijn. Ik heb altijd goede dingen gehoord en meegemaakt over de Van Nassau's.

Cindyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:12

Je bent dus bij Visdonk geweest?? Wat waren nu de kosten van de foto's???

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:26

Ik heb even op onze rekening van Emmeloord van laatst gekeken. Een foto kost daar ongeveer 45 euro.

Zelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:01

als ik in belgie, in helchteren mijn paard klinisch en rontgenologisch laat keuren ben ik in totaal 300 euro kwijt inclusief btw. is het nou veel goedkoper in belgie? ze zetten er alles op van de benen.

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:48

Ik heb de rekening nog niet, dus ik weet de kosten nog niet.