Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
alhoewel ik mijn pony dag en nacht op kale wei heb, en af en toe wat hooi bijvoer. Wel een tip: hooi in hooinet, doen ze er langer over. 

ellepel schreef:grappig dat iedereen hier roept minder brok geven, van brok worden ze niet dik hoor, brok is niks meer dan een vitamine korreltje,met een beetje energie erin![]()
hooi daarentegen is het basisvoer van een paard, bij een teveel worden dieren wel degelijk dik hiervan.
..
ze was ook afgevallen en kreeg meer spieren ze kreeg een handje bix en een appel of wortel na het rijden verder stond ze op het land ze kreeg geen hooi. De beweging was bij mij de doorslag
je vroeg ook naar wat je nog meer kon doen om haar te laten bewegen.. Nou longeren of opjagen of met haar wandelen als ik mijn verzorgpony een dagje rust gaf joeg ik haar op of ging ik met haar wandelen en dan kleine stukjes draven dat vond ze hartstikke leuk
aangezien ze dat natuurlijk niet zo vaak deet

Majo schreef:ellepel schreef:grappig dat iedereen hier roept minder brok geven, van brok worden ze niet dik hoor, brok is niks meer dan een vitamine korreltje,met een beetje energie erin![]()
hooi daarentegen is het basisvoer van een paard, bij een teveel worden dieren wel degelijk dik hiervan.
..
Nou, hier sla ik bijna van achterover. JUIST van brok wordt een paard dik. Geef jij een paard maar eens een paar kilo brok per dag, moet je eens zien hoe dik ie wordt, met een uur beweging per dag.
Hooi is voor een paard buikvullig. Hoe vaak zie je niet dat paarden onderhand een baal hooi per dag eten, zonder brok erbij, een uur beweging per dag en goed in conditie? Vast vaker dan dat ze teveel brok eten.
Een paard kan prima zonder brok. Die van mij krijgt per dag 1/3 kilo, alleen maar voor de vitamines. Gewoon, twee happen en het is op. En net zoveel hooi als ie op kan.
Als je paard al zijn stro in de stal opeet, zou ik het niet meteen weghalen. Het kan ook verveling zijn. Probeer zijn stal wat op te leuken met wat speeltjes ofzo.. Of zet hem anders van 8.00 tot 19.00 buiten ipv half 2.