Hallo, mijn paard heeft op 3 juni een operatie gehad aan zijn linker achterbeen (kogel) Zijn peesschedes waren verkalkt en deze hebben ze schoongemaakt. Ook hebben ze de annulaire ringband doorgesneden (?). Helaas loopt hij nog steeds kreupel. Ik ben benieuwd of andere mensen ook wel eens van dit probleem hebben gehoord, en of ze misschien tips of opmerkingen hebben. Ik ben erg benieuwd naar de reacties.
ons paard had een soort gelijk probleem. We hebben ervoor gekozen om hem niet te opereren omdat hij in het verleden al voor andere problemen te lang in een kliniek heeft moeten staan na een operatie met complicaties. Ik heb hem zelf dagelijks behandeld met ultrageluids-therapie en we hebben hem een half jaar weiderust gegeven. Nu rijden we weer (M1 wedstrijden), maar zijn gestopt met springen en met zware buitenritten in mul zand. Wat erg goed heeft geholpen zijn ronde hoefijzers, een tip van de smid. Zou ik zeker aanbevelen, hij liep direct beter. Sindsdien heeft hij niet meer kreupel gelopen (afkloppen nu...) Het been is nog wel wat dik maar functioneert. Ik snap dat je zelf geen ultrageluidsapparatuur hebt, maa je zou een fysiotherapeut kunnen raadplegen.
Dank je wel voor je reactie. Ik heb zelf ook al gedacht aan fysiotherapie. Maandag moet hij terug naar de kliniek (Emmeloord). En dan zal ik ook e.a. met hen overleggen. Als het goed is maken ze maandag ook een echo, dan weet ik hoe het er voor staat. Ik verwacht echter geen goed nieuws, hij loopt niet goed.
Vandaag is Bob naar de kliniek in Emmeloord geweest. Ze hebben uitgelegd dat de aandoening die hij heeft lijkt op het carpaal tunnelsyndroom bij mensen. Hij is zelfs op de zelfde manier geopereerd. Hij was gelukkig verbeterd en er is hoop dat ik ooit weer kan rijden. maar voorlopig nog een paar maanden stappen en weidegang.
pff moeilijk woord. Maar er is in ieder geval goede hoop op herstel begrijp ik? Nu maar hopen dat jouw Bobbie rustig blijft, zodat hij niets forceert. Beterschap met hem.
Hoera.... vandaag is mijn dierenarts geweest om in te enten.. hij heeft ook even gekeken hoe hij liep en: HIJ LIEP GOED... Dus.. nog even geduld, maar wie weet mag ik over 2 maandjes weer op hem zitten.... De dierenartsassistente in Emmeloord vertelde dat Bob's probleem het zelfde is als het Carpaal Tunnelsyndroom bij mensen... Ik blijf duimen dat het goed komt.......