Hallo, (lang verhaal, sorry)
Er staat een hele leuke lieve shetlander bij mij op stal, SuperGirl (ook wel bekent als suppy). Ontzettend lief, maar ze heeft extreem erg last van exceem.
K schrik elke keer weer als k haar zie.
Eerst viel het allemaal opzich wel mee, okeej ze schuurde enorm veel, en der manen waren helemaal aan gort, maar geen wondjes ofz.
Toen kreeg ze enorm veel schilfers hele grote en ook op haar hals.
K heb toen gehoord dat de DA is langsgeweest meer weet ik niet, maar het is overgegaan.
Laatst was haar verzorgster haar aan het poetsen en schrok ze enorm, kwam naar me toe en liet allemaal hele vieze grote wonden zien in haar manenkam en zelfs op stukjes hals. We hebben het toen schoongemaakt en er betadinezalf opgedaan tegen ontsteking.
Nou keek ik gister suppi weer even na, doe ik altijd even omdat ik me toch best zorgen maar. en nu zitten er zelfs wondjes op haar hals.
Helaas komt haar echte baasje weinig tot nooit en kan ik die er niet op aanspreken, of ik moet haar toevallig treffen op stal.
En haar verzorgster heeft ook niet echt geld om al die dure middeltjes te halen.
Nu heb ik toch een vraagje, wat kan je tegen die extreme exceem doen? K zou eens foto's maken van die wonden en ze hier posten.
En als ik de baas van stal zie toch eens het nummer van de echte baas van suppy vragen, want zo gaat het niet langer goed met suppy.
De hele dag door is ze aan het schuren, ze hebben helaas een boom in de wei staan wat als schuurmiddel word gebruikt, en een stalen voerbak waar ze ook aan schuurt (en zich dus lelijk aan openhaalt), hun wei grenst aan de rijbak en ze kan met haar koppie tussen 2 planken door schuren waardoor ze met haar kop eigenlijk in de rijbak is. Laatst heeft ze 1 plank helemaal eraf geschuurt.
K maak me echt zorgen om suppy, ze is zo onwijs lief, leuk koppie, leergierig en werkt graag voor je, ze doet alles met plezier. maar die exceem zit me toch dwars.
K wil wat doen voor haar, desnoods bel k haar baas op om te overleggen wat we kunnen doen. Een Boettdeken zou waarschijnlijk helpen, maar ja volgensmij zijn die echte baasje niet zo 'rijk' en kunnen dat dus niet betalen *waarom neem je dan een paardje?*
Als jullie tips hebben van middeltjes, zelfmaak middeltjes of andere dingen dan hoor ik het graag. Ik zit er wel aan te denken der baas te bellen en te vragen of we haar maken eraf mogen halen (zo kort mogenlijk) zodat we het goed kunnen behandelen.
En ik zit er zelfs aan te denken om te kijken of ze bij reddy in de wei kan, daar heeft ze weinig plek om te schuren, geen boom in de wei alleen een stalen voerbak *die ik desnoods vervang*.
k hoor het graag van jullie, als jullie verder nog raad hebben wat ik kan doen. dan hoor ik dat ook graag.
Groetjes Forestmeisje
Sorry voor het lange verhaal