Wie kan mij helpen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Herilda

Wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 17:00

2 maanden geleden werd mijn paard ineens kreupel. Er onstond een dikke bult aan de binnenkant van zijn sprong gewricht. Na een week zijn we naar de dierenarts geweest, en die vertelde mij dat het een ontsteking aan de gewrichtskapsel was. De bult moest na 10 dagen een stuk minder zijn. Helaas werd de bult niet minder. En zijn we na 4 weken rust en afspoelen na de paardenkliniek geweest. Hier constateerden ze ook een fixe ontsteking. Hoe het kwam wisten ze niet. Ze hebben mijn paard geopereerd, alles schoon gemaakt, en nu moest het toch beter worden. Ze lieten mij de ontstekingscellen zien die er uit waren gekomen. Deze waren wel zo groot als een suikerklontje!! Logisch dat mijn paard niet lekker liep. Na 2 weken rust mocht ik weer rijden ( het was maar een kleine ingreep) En nu moest alles ook weer over zijn. Maar nee, de bult zat er nog steeds, maar mijn paard liep niet meer kreupel. Vorige week maandag zou ik mijn paard uit de wei halen, en tot mijn schrik liep hij op 3 benen. Zo erg kreupel had ik hem nog nooit gezien. De bult zat er nog steeds, en hij trok zijn been heel erg raar op ( leek wel op hanentred) Na 2 dagen het aangekeken te hebben, heb ik maar weer de kliniek gebelt. Ik moest meteen komen. Smiddags hebben ze mijn paard weer geopereerd, ze hebben deze keer een grotere snee gemaakt, en ook deze keer kwamen er weer grote stukken kraakbeen en ontstekingscellen uit. Ook zijn er foto's gemaakt. Gelukkig was hier geen spat of slijtage te zien. Het ging weer om een fixe ontsteking die zijn lichaam zelf niet aan kon. Na een nacht in de kliniek te zijn geweest moet hij 5 dagen stalrust. Hij staat nu weer in de wei en snachts binnen. De bult was een stuk minder geworden, maar hij komt nu weer iets terug. De operatie is nu 8 dagen geleden. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, de kliniek vertelde mij dat ik toch maar moest overwegen om harde maatregelen te nemen. Het aankijken, een operatie waar ze het vel van het been afhalen en alles schoon maken ( waarbij grote kans is dat hij er chronisch last van zal houden) of hem in laten slapen. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen, of hebben jullie nog tips of ervaringen?
Sorry voor het lange verhaal, kon het niet korter maken.

Bellamafia

Re: Wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:05

zo zo ... dat is niet niks ....
Wat raar dat het steeds weer terugkomt joh.
Is het niet een kanker gezwel ofzo?En is het niet te behandelen buiten de klinkiek? door zalfjes of antibiotica???
Heel raar hoor....
Veel sterkte ermee meid!!!!!!!!

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 17:24

Ik heb geen idee. Sommige raden mij ook homeopathie aan. Kanker kan het niet zijn, want er 2 maal een punctie verricht, waaruitbleek dat het allemaal ontstekingscellen zijn. Wanneer de wond opensneden, kwam er ook allemaal gele drap en gele stukjes uit. Baal echt ontzettend heb het paard nog maar 5 maanden, en ken het al 6 jaar. En hij heeft nog nooit wat gehad.

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 17:34

Verder niemand die hier ervaring mee heeft?

joline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:41

Ik heb ook geen idee. Mijn verzorgpaard die heeft een half jaar geleden haar hak gebroken en is daar ook aan geopereerd. Naast die gebroken hak had ze ook nog een peesschede ontsteking. Ze heeft ongeveer 4 weken met verband erom gelopen en wij hebben haar 3 keer per dag toen gestapt. Het enige wat zij nu nog heeft is ook een bultje aan de binnenkant van haar sprong. Maar ze heeft hier geen last van. Het is gewoon overtollig vocht wat nog uit de peesschede kwam..
in ieder geval heel veel sterkte..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:00

Ik ken een paard dat iets soortgelijks had maar dat had een trap gehad van een ander paard. Via een klein wondje onstond een ontsteking naar binnen toe.
Misschien dat het via de operatiewond toch naar binnen is geslagen?
Je kan eens een andere kliniek raadplegen, ik heb goede ervaringen in Emmeloord, maar ergens anders een second opinion kan ook geen kwaad. Sterkte ermee!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:11

Je moet je paard eerst nog even de tijd geven om te herstellen en zeker niet te snel belasten. Wanneer je dan nog de zaak niet vertrouwd, zou ik zeker een second opinion vragen en aan de hand daarvan uiteindelijk beslissen wat je doet.

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 13:01

Wil inderdaad eigenlijk wel eens een anders kliniek proberen. Kijken wat die er van zeggen. Ik mag de komende 8 weken niets met mijn paard doen, en moet over 3 weken heen voor een controle. Hoop het echt dat de ontsteking weg is!