paard rustiger laten worden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

paard rustiger laten worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 14:04

mijn paard is nogal snel angstig en heel alert
door andere problemen is hij gisteren bij een ostheopate geweest en ook zij zag dat hij zich eigenlijk niet dufde te ontspannen
hij gaat dan zo staan ja knikken, hij wil wel ontspannen, maar in zijn koppie laat iets hem dat niet toe, en dan trekt hij zijn hoofd snel weer omhoog
nou stelde zij voor om hem iets te geven gewoon met het voeren waardoor hij wat meer rust krijgt in zijn hoofd, en dus ook wat meer durft te onstpannen in het algemeen.
nou vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn? welk middel kan ik hievoor goed gebruiken?

Kyona

Re: paard rustiger laten worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:37

Kan goed helpen; dit verschilt per paard. Je hebt ook rustgevende kruiden. Kijk eens op de site van de paardendrogist, daar staat ook wel eea.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:43

rescue remedie van bach helpt heel goed

daaf4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:02

ja wat kiwiko al zei. bach recue remedie werkt goed:) spreek uit ervaring;)

blacky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:14

Sommige paarden kunnen nerveus worden als ze een tekort hebben aan magnesium. Het ene paard maakt wel genoeg aan en het andere paard niet je zou kunnen overwegen om dit vloeibaar bij te geven.

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:55

resueremedie idd voor incidentele situaties eneventueel rustcompositum voor langdurige ondersteuning gebruik ik indien nodig.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:58

Hoeveel en wat voor voer geef je per dag? Aan de hand daarvan is het makkelijker om te kijken hoe of wat.

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:53

hij krijgt bijna geen krachtvoer hoor (1/2 tot 1 kg per dag) en als ik er niet ben krijgt hij niks, daar zit het hem niet in
hij heeft gewoon een verleden achter de rug waardoor hij waarschijnlijk zo wantrouwend, oplettend is geworden en niet echt ontspannen kan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:32

ik heb een poos Easy Going gevoerd, dat zijn kruiden en dat werkte heel goed.
Inmiddels ben ik een paar maanden bezig met het Parelli programma en heb ik geen kalmerende kruiden meer nodig.

Als je interesse hebt in Easy Going (wat erin zit kan je zien op de site van de paardendrogist) heb ik nog een enorme zak staan ter overname