mijn pony geeft melk ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

mijn pony geeft melk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 12:15

hallo

Ik heb een pony van 27 jaar die dus melk geeft.
2 Maanden geleden is de dierenarts geweest voor enten en toen heb ik gelijk gebraagd wat dat was. Moest van dr uiers afblijven en dan zou het vanzelf over gaan.Maar nu 2 maanden later spuit het er nog steeds uit. Voorasl nadat ik heb gereden.
Voor zover ik weet heeft ze nog nooit een veulen gehad.
De dierenarts zie dat ze schijnzwanger was maar duurt dit zolang?

Groeten

Kyona

Re: mijn pony geeft melk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:45

Is wel vreemd, zeker als ze geen veulen gehad heeft. Voelt de uier warm aan als je je hand ertegen aan legt (zachtjes, geen koude handen)? Zou anders eens een andere dierenarts of kliniek bellen en je vraag aan de telefoon voorleggen. Vaak krijg je dan wel een goed antwoord.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 17:26

nee de uier is niet dik of warm dat is het vreemde ervan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:32

Misschien een uierontsteking.

Het kan.. maar is zeer zeldzaam dat als er een jong paard bij haar in de wei staat en elke keer bij haar uier komt, dat deze melk gaat (en blijft) produceren. Dit is zeer zeldzaam, maar wel een mogelijkheid.

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:34

Mijn pony heeft dat ook een lange tijd gehad dacht zelfs nog dat ze drachtig was, ik heb het ook gevraagd maar merries schijnen dat vaker te hebben idd gewoon afblijven komt het vanzelf goed!

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:50

Mijn paard heeft dat ook !
Ik heb het aan vrienden van ons gevraagd en hij zij dat dat gewoon over zou gaan nu (2 a 3 mnd later) doet ze het nog steeds, ze lijkt er geen last van te hebben. Dus ik blijf er maar gewoon van af en als het te lang gaat duren tog maar de DA erbij halen...

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 20:53

ze heeft het gekregen toen ik haar van de zomer op de wei heb gezet. maar daar stonden 2 ponys en die zijn ook al oud.

waarschijnlijk gewoon afwachten dan maar !
maar jah je wordt er zo ongerust van.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:37

Mijn pony heeft dat ook een tijdje gehad. Vooral na het rijden kwam het er gewoon uitlopen. Het was altijd erger als ze hengstig was. Ik hbe het goed in de agten gehouden, maar het werd niet warm of dik, en ze had er geen last van. Het is uieindelijk vanzelf overgegaan

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:08

kan ook een symptoom zijn van Cushing. gezien de leeftijd is het best mogelijk dat de pony last heeft van Cushing syndroom

Patricia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:14

Misschien is ze wel drachtig. Schijnt wel goed voor je te zijn paardenmelk

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:21

mijn eerste pony was 15 en die gaf en geeft nu noch steeds melk..heel raar is dat want deze shetlander heeft ook nooit veulens gehad..maar j moet het gewoon met rust laten.. heb ik ook gedaan het is nu al een stuk minder..komt omdat ze ouder wordt had ik weer van mijn dierenarts gehoord nou ja het zal wel gewoon met rust laten dus bij mijn pony is het nu ook al minder..