Maar die heeft Mystic 8 weken geleden bekapt en ik heb het idee dat hij nu helemaal verkeerd op zijn hoeven staat! Ik twijfel nu om op zoek te gaan naar een andere smid.
Bij de oude smid stond Mystic laag op zijn hielen, zijn hoeven waren perfect rond (heeft een jaar geduurd, vantevoren waren ze erg slecht) en keihard op het laatste. De straal kwam ook gewoon op de grond, was heel hard, werd ook niet aan gesneden.
Nu kwam de nieuwe smid, hij haalde voor aan de hoef een heel stuk weg, zeker een cm, dus in de hoogte. Maar bij de hiel liet hij alles zitten! Wel had hij weer aan de straal gesneden.
Maar volgens mij heeft hij daarmee de hele stand van de hoeven veranderd. De hoeven zien er totaal anders uit.
De andere smid deed niets anders dan de hoef rond vijlen en van onderen een stukje bijvijlen.
Het zijn trouwens allebei traditionele hoefsmeden.
Ik moet nu de smid weer laten komen. Wordt het dezelfde? Ik ga het zowiezo even navragen bij hem.
Wat vinden jullie? Zijn de hielen te hoog/toon te laag?
Achterhoef:

Voorhoef:

Ik hoop dat er mensen zijn met verstand hiervan, met goede argumenten. Alvast bedankt!
Edit: Wat ik nog vergeten was te zeggen, door die hoge hielen komen er echt heel erg diepe groeven naast de straal, zo diep dat ik er zelfs met een kwastje niet tussenkom tot onderin, dit heb ik vantevoren nooit gehad. Lijkt me dat hier snel iets in kan gaan rotten of ontsteken ofzo!

) 
Maar toch morgen es effe controleren! 

) ... en dan nog is het moeilijk te beoordelen...