praktisch vraagje:paard in kliniek uitstel operatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marel

praktisch vraagje:paard in kliniek uitstel operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 08:00

Ik heb even een praktische vraag over de opname van mijn paard in de kliniek.
Mijn paard zou gisteren (dinsdag) geopereerd worden aan een gezwel aan zijn been. Ik heb daarvoor vorige week overleg gehad met de behandelend dierenarts, en hij vertelde mij dat ik hem maandagavond moest brengen, en ze hem dan dinsdag zouden opereren. Echter, ik was gisteren vol verbazing toen ik zag dat ze hem nog niet geopereerd hadden. Wat bleek, er kwam iets anders tussendoor. Zoiets kan gebeuren, maar nou vraag ik me af hoe dat dan werkt met betaling van de stalling. Ik hoor verschillende meningen, dat ik de kosten gewoon moet betalen omdat het risico van spoedgevallen er nou eenmaal is, maar ook dat ik die dag niet moet betalen, omdat de afspraak was dinsdag en hij dus nu langer moet blijven. Heeft iemand een idee hoe dat zit? Of dat ik de arts daarover kan aanspreken of die dag niet wordt gefactureerd?
Bedankt alvast!

ElCamino

Re: praktisch vraagje:paard in kliniek uitstel operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:08

ik moet je eerlijk zeggen dat toen mijn paard 8 weken in Utrecht stond en hij 3x onder narcose moest ik wel weet dat hij ook een aantal keer uitgesteld is vanwege een spoedgeval. Ik heb echter nooit opgelet of die stalling verrekend is, de verzekering betaalt toch het grootste deel. Neem aan dat je op bezoek gaat bij je paard, dan vraag je het toch gewoon even bij de info-balie.
Dan weet je meteen het juiste antwoord.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:40

Ik neem aan dat de stallingskosten gewoon doorlopen. Jouw paard bezet een stal, krijgt zijn voer en er wordt uitgemest. Die kosten worden daadwerkelijk gemaakt aan jouw paard ook al is de operatie uitgesteld. (In Utrecht waren de kosten voor de stalling destijds 5 euro per dag, geen bedrag om je zorgen over te maken wanneer er een dagje bijkomt).

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:33

Mijn paard heeft deze zomer 2 weken in een kliniek gestaan. Al met al waren de dagen dat ze daar op stal stond goedkoper dan de dagen dat ze thuis was en ik elke dag 1 of 2 maal de veearts moest laten komen. Stalling op de kliniek kostte 15 euro per dag. Voorrijkosten bij de veearts kosten al gauw 19 euro.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:42

Ik heb dat ook gehad bij de operatie van mijn vorige paard en toen zijn de kosten gewoon doorberekend. Ze hadden mij echter een heel goed aanbod gedaan wat betreft de verdere behandelingen dus ik heb daar nooit iets over gezegd.
Ik zou het gewoon even vragen hoe het zit en voor jezelf een beslissing nemen of je er een punt van wilt maken als het doorberekend wordt.
Een goede verstandhouding met je dierenarts is vaak meer waard dan een paar dagen extra stalling.