middeltjes voor schuren (geen zomerexceem!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

middeltjes voor schuren (geen zomerexceem!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 18:09

Mijn naarling schuurt 2 plekken op de manenkam, en haar staart. Vermoedelijk doordat met dit (te) warme weer de muggen e.d . te lang blijven rondhangen.

Nu zijn er 1.000den middeltjes in ruitersportzaken te koop......maar ik heb nog nooit zoiets nodig gehad....wat werkt en wat werkt niet ?

aan de huid zelf is eigenlijk niets te zien, geen schilfertjes o.i.d. en het is (nog) niet opengeschuurd, maar ik vind het zonde van de manen en staart !

wyko

Re: middeltjes voor schuren (geen zomerexceem!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:40

Mijn paard schuurt ook veel. Heeft geen exceem. Schuurde zijn staartwortel en manen kapot.
Nu hebben wij van de zomer een paal neergezet met bezemborstels eraan. Nu kan hij lekker lomp schuren, zonder zich te verwonden.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:46

waar koop je zoiets?

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:28

Wij hebben het zelf gemaakt. Als je een beetje handig bent is het goed te doen.

We hebben een lange vierkante paal gehaald, deze ongeveer 1 meter in de grond gezet voor de stevigheid.
En dan op schuurhoogte 2 grote bezemborstels opgehangen. (deze zijn verkrijgbaar bij o.a. Praxis/ Blokker.) Niet de kunststof rode bezems, maar de bruine (houtachtig)
In totaal waren we ongeveer 20 euro kwijt.

In het begin moest hij er niet veel van weten, maar na een paar dagen konden we aan de borstels al zien dat hij hem toch gebruikte. En nu doet hij het zelfs als we er bij zijn, zodat we kunnen zien hoe hij het doet. Echt leuk om dat te zien.

Is trouwens ook een goed middel tegen verveling en ze onderhouden hun vacht ook gelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:35

Een keer goed uitspoelen met azijn en zout in het water, werkt jeukstillend. Verder goed uitkammen, het kan zijn dat er veel dood haar inzit, dit kan ook gaan irriteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:59

Sweet Itch van Sectolin, werkt jeukstillend.
Exzeme Balsem, is iig voor exzeem, maar volgensmij werkt dit voornamelijk verzachtend en heeft het een afwerende geur.
Verder moet je gewoon is in de Ruitersportzaak kijken, lees de etiketten, bekijk de prijzen en zoek uit wat je het beste bevalt

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:50

goedkope oplossing klitwortel (is een soort lotion) gewoon te koop bij kruidvat werkt bij die van mij super

Starlett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:56

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:39

bij mijn paard werkt sweet ich heel goed,alleen worden de manen er wel erg hard van....

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:26

Miirthe schreef:
Sweet Itch van Sectolin, werkt jeukstillend.
Exzeme Balsem, is iig voor exzeem, maar volgensmij werkt dit voornamelijk verzachtend en heeft het een afwerende geur.
Verder moet je gewoon is in de Ruitersportzaak kijken, lees de etiketten, bekijk de prijzen en zoek uit wat je het beste bevalt

HeyHey!

Nouw mijn pony schuurt ook!! en wij gebruikte ook Sweet Itch van Sectolin en in heb begin werkte dat wel maar op den duur ging ze togh weer schuren! Bij die van mij werkte het dus niet! Beetje jammer maar goed!

Groetjes....

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:49

Sweet Itch van Sectolin werkt bij mijn paard voor geen meter. Dus als je nog een zowat volle fles wilt: je kan hem hier halen!
Wassen met betadineshampoo en even goed inmasseren. Dan ruim uitspoelen, werkte bij mijn merrie goed. Ander is idd de klitwortellotion van de Kruidvat ook super (bij mijn paard dan).