heling d.m.v. Reiki of magnetiseren wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

azzurra

heling d.m.v. Reiki of magnetiseren wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 11:06

Mijn paard heeft een rugprobleem.
Kan wel gewoon rijden maar tijdens het rijden stuwt ze heel er van achter.
Nou vroeg ik mij al of reiki of magnetisering wat is.
Wie heeft ervaring hiermee?

Dewi

Re: heling d.m.v. Reiki of magnetiseren wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:06

Gewoon nieuwsgierig... Ik vroeg me het volgende af:
zou je ook denken aan reiki of magnetisering als je ZELF rugklachten hebt?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:59

Ben volkomen eens met Dewi. Sla je niet een paar stappen over? En dan bedoel ik dierenarts, fysiotherapeut of osteopaat, ....

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:20

Ik vind Reiki iets wat je of preventief gebruikt of als de reguliere geneeskunde niet werkt.

Zou eerst eens een dierenarts laten kijken en dan verder zien.

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:22

Tsja ik zou wel eerst de oorzaak van de rugklachten onderzoeken. Mijn moeder doet aan Reiki en het verlicht vaak wel, maar het lost de oorzaak van de klachten natuurlijk niet op!

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:24

Katja schreef:
Ik vind Reiki iets wat je of preventief gebruikt of als de reguliere geneeskunde niet werkt.

Sluit ik me helemaal bij aan.
De meeste mensen geven ook geen Reiki als behandeling wanneer er geen diagnose door een VA is gesteld.
Zelfde als bij mensen, wanneer er een klacht is en er is nog geen diagnose gesteld, dan mag er geen Reiki gegeven worden.

Reiki moet je zien als preventief (dus bij geen klachten), aanvulling op de normale geneeswijzen of wanneer mensen 'uitgedokterd' zijn.
Daarnaast is er bij Reiki geen garantie voor genezing

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:26

Amanda schreef:
De meeste mensen geven ook geen Reiki als behandeling wanneer er geen diagnose door een VA is gesteld.
Zelfde als bij mensen, wanneer er een klacht is en er is nog geen diagnose gesteld, dan mag er geen Reiki gegeven worden.

Zoals ik net al zei, mijn moeder doet Reiki. Zij zegt dat het geen geneesmiddel is. Wat ik zeg, het KAN verlichting brengen. Ik krijg ook wel eens Reiki gewoon om dat je daar ook rustig van wordt. Er hoeft dus niet per definitie iets met je mis te zijn wil je Reiki krijgen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:31

azzurra schreef:
Mijn paard heeft een rugprobleem.
Kan wel gewoon rijden maar tijdens het rijden stuwt ze heel er van achter.
Nou vroeg ik mij al of reiki of magnetisering wat is.
Wie heeft ervaring hiermee?

Wat bedoel jij precies met stuwen? Als je bedoelt dat je het gevoel hebt dat je kont omhoog wordt als je paard aan het werk is, dan heeft je paard waarschijnlijk helemaal geen rugprobleem; hij is juist erg goed vanuit de achterhand aan het werk.

En wat Reiki betreft, ik heb het ooit laten doen bij mijn vorige paard, ik was er erg sceptisch over, maar degene heeft toch dingen gedaan waar ik met de pet niet bij kan. Reiki kwam pas aan het einde van de revalidatie. Uiteindelijk heeft geen enkele behandeling of therapie een 100 % helende werking gehad. Maar het paard had ook een hele zware rug/nek blessure. Ze was over de kop geslagen in de wei en heeft een groot deel van de dag op de bevroren grond gelegen omdat ik pas 's avonds thuis kwam.

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:35

gianlucka schreef:
Amanda schreef:

Zoals ik net al zei, mijn moeder doet Reiki. Zij zegt dat het geen geneesmiddel is. Wat ik zeg, het KAN verlichting brengen. Ik krijg ook wel eens Reiki gewoon om dat je daar ook rustig van wordt. Er hoeft dus niet per definitie iets met je mis te zijn wil je Reiki krijgen

Dat weet ik, ik geef zelf ook Reiki.
Daarom staat er ook preventief
En ik had jouw reactie nog niet eens gelezen. We plaatsten tegelijk.
Maar ik blijf erbij (en dat heb ik ook geleerd van mijn master): wanneer er klachten zijn, bezoek eerst een reguliere arts voordat je over gaat op alternatieve geneeswijzen .

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:38

Mijn moeder doet het ook niet als klachtenbehandeling hoor. Gewoon omdat ze het leuk vindt. Wat ik zeg, ze doet het bij mij wel eens omdat je er gewoon heel relaxed van wordt

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:39

Relaxed absoluut ja
Ik ook, wanneer ik het bij iemand doe.

Maar in dit topic gaat het specifiek over rugklachten. Vandaar mijn reactie.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:21

Amanda schreef:
Katja schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan.

Reiki moet je zien als preventief (dus bij geen klachten), aanvulling op de normale geneeswijzen of wanneer mensen 'uitgedokterd' zijn.
Daarnaast is er bij Reiki geen garantie voor genezing

Volgens mij heb je nooit garantie voor genezen wat voor geneeswijze je ook probeert??

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:28

Nee, dat is waar.
Zelf met de pil heb je maar 97% garantie.
Maar goed, daar ging het nu niet om.
Alleen als je een pil krijgt weet je wat er in zit.
Met Reiki moet je maar afwachten hoe het uitpakt.
Ik heb er wonderen door zien gebeuren. Mensen met kanker die genezen zijn verklaard.
(wat niet wil zeggen dat het volledig door de reiki is gebeurd, maar deze mensen waren wel opgegeven door de artsen).
Maar ik heb ook wel eens (bijna) geen effect gezien op Reiki behandelingen.
Dat bedoelde ik, het is onvoorspelbaar.