Open plek op de schoft!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Open plek op de schoft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 15:33

Mijn paard heeft een open plek op de schoft. ik denk een schuurplek. Het was eerst een beetje wittig plekje, en nu zie je echt het rode van de huid. Ik heb zelf het idee dat het door de deken is gekomen. Dus ik heb dr nu zonder deken staan en smeer de plek in met uierzalf. Doe ik dit dan goed? Of kun je het nog anders behandelen?
En ik neem aan dat ik ne ook geen zadel er op moet leggen toch?

Greetz Marieke

Kitty1

Re: Open plek op de schoft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:55

Het zal inderdaad door de deken zijn gekomen. Maar ineens zonder deken is ook niet zo'n goed idee, vooral als je paard een deken gewend is. Kan je een andere deken kopen die wat hoger op de schoft ligt of hier ruimte heeft? Neem je paardje mee naar een goede ruiterzaak en laat hier wat dekens passen.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:06

De deken die ze nu had was heel erg dun. En daarom laat ik haar nu meer op stal! Zodat ze niet koud wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:09

calendula zalf geneest snel, kan je ook proberen, is te krijgen bij de drogist, van VSM. misschien een deken met uitsparing voor de schoft? heb ik ook, een Zenith.
succes!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 20:32

phannie schreef:
calendula zalf geneest snel, kan je ook proberen, is te krijgen bij de drogist, van VSM. misschien een deken met uitsparing voor de schoft? heb ik ook, een Zenith.
succes!

Jah precies! Goede tip, was idd al van plan om een nieuwe aan te schaffen!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:34

phannie schreef:
succes!

Waar koop je zulke dekens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:44

jiehaaa schreef:
phannie schreef:
succes!

Waar koop je zulke dekens?

ik heb mijn laatste bij ruitersport smit in purmerend gekocht, als dit te ver is voor je pb me dan even dan ga ik spitten voor je, het zijn echt de beste winterdekken die er zijn (vind ik), super pasvorm, als je bij wijze van spreken alle singels los doet en je paard gaat rollen, ligt ie nog op zn plek, en super warm en keisterk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:42

is daar ook een foto van?
of wil misschien een van jullie die er van maken?

mijn pony heeft namelijk ook altijd zijn schoft kapot door de dekens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:11

ik zal vandaag een foto maken van mijn zenith op mijn paard.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:22

Er zijn in de betere ruitersportzaken ook speciale halsdekentjes te koop die er speciaal voor zijn voor paarden die last hebben van schuurplekjes van de dekens. Ze zijn van een soort vliesstof en ze bedekken niet de hele hals alleen maar de schoft en een klein gedeelte van de hals waar de deken ligt.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:30

Mijn bijrijdpaard heeft ook een schuurplek, misschien ook wel van de deken We behandelen het ook met uierzalf en het wordt steeds minder

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:39

met een goede (duurdere) deken ben je meestal van de problemen af
kies voor Rambo/Horseware, Bucas, Domininck.. dat zijn goede dekens die weinig of geen problemen geven
je bent dat misschien wat meer geld kwijt.. maar deze dekens gaan veel langer mee dus uiteindelijk zijn ze goedkoper

ook kun je nu nog kiezen om je paard geen deken op te doen
dat is voor het paard natuurlijk het beste ..dan maakt ie zijn eigen deken in de vorm van een wollige vacht
misschien iets lastig met rijden maar wel lekker goedkoop en het is best een grappig gezicht

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 08:39

Bij haar ligt het niet aan de dekens in het algemeen ! Maar denk dat deze nu gewoon zn beste tijd gehad heeft! Tijd voor een nieuwe regendeken! Gelukkig gaan ze over een weekje op stal, dus dan is de deken minder nodig, maar voor nu is het erg lastig want het is toch wel frisjes zonder deken buiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:20

zoals beloofd de fotos van mijn Zenith dek, ze hebben ze zolas je ziet nu ook van harry`s horse, echt een goed, warm, sterk dek dat altijd perfect blijft liggen (let niet op het vieze hoofd van mijn paard en het dek is ook niet echt schoon )
Afbeelding
en de uitsparing van de schoft wat ik vertelde;
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:08

@ mariek1983; reageer je nou nog een keer? heb ik netjes fotos gemaakt van het dek wat wel iets is voor jouw pony en........mariek verdwenen.....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:20

Weet wel dat het erg lang duur voordat het geneest
En voortaan met gelpad rijden denk ik.. is zachter..
Misschien komt t ook van t zadel past dat nog wel goed??

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:25

ja ik denk ook wel dat het door het deken komt maar kan het ook niet je zadel geweest zijn?