Kissing Spines - Shocktherapie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San

Kissing Spines - Shocktherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 09:37

Bij een paardje bij ons op stal is de diagnose Kissing Spines vastgesteld. Wie heeft er ervaring met deze aandoening en kan mij meer vertellen over behandeling en leven met Kissing Spines.

De dierenarts heeft dit paardje ingespoten en dat hielp ongeveer 2 maanden. Nu is hij eigenlijk weer terug bij af. Nu noemde de dierenarts als alternatief Shocktherapie. Wie heeft hier ervaring mee en weet wat het allemaal precies inhoudt?

Alvast bedankt!

heleenxx

Re: Kissing Spines - Shocktherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:08

Ik heb regelmatig beroepsmatig te maken met paarden met Kissing spines. Dit hoeft absoluut geen probleem te zijn, je moet er alleen voor zorgen dat zijn rug af en toe los gemaakt wordt en dat je hem goed rijdt, zodat hij zijn rug goed los kan houden.
Haal er eens een osteopaat bij!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 18:59

Nog meer info??? Er moeten toch meer mensen zijn die hier iets over weten?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:37

Paard van een lesklantje van met is met shockwave behandeld ivm kissing spines en ik moet zeggen dat hij er goed van opknapt is. Hiervoor is hij door fysio en manueel behandeld en ingespoten maar dat had veel minder effect.

sambunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:00

h0oii mijn ma der paard heb / had ook last van kissing spines . Toen is me ma naar een kliniek gegaan en daar heb ze een behandeling gehad Ze had 5 gekantelde wervels in der rug en toen werd het paard gekraakt en moest ze oefeningen doen . Mijn moeder is een maand of 2 er niet op geweeest een specialen oefeningen gedaan en nu mag ze weer om de dag erop .

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:22

Even over shocktherapie; Wij hebben een hengst op stal staan die in het verleden(toen hij nog niet van ons was) shocktherapie heeft gehad voor een pees. Hij heeft er echt een hele nare ervaring aan over gehouden, het doet namelijk wel pijn.
Er wordt wel een elektrische schok van een aantal volt aan ze toegedient. Nu zal de therapie in de afgelopen jaren wel verbeterd zijn maar ik blijf het zien als uiterste redmiddel.

Nu kan hij alleen gereden en behandeld worden als hij de mensen kent en vertrouwd.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:26

Shockwavetherapie wordt als het goed is onder verdoving toegepast, zodat je paard er geen pijn van voelt. Bij mijn paard is dit gedaan om een griffelbeenbreuk te genezen; het geneest een stuk sneller en dat bleek ook zo in de praktijk.

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:38

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:49

lvanbattum: wat slordig dat de dierenarts dat paard niet verdoofd heeft. Dat gebeurt normaal gesproken wel. Ik heb zelf ook de shock gevoeld en het is geen aangenaam gevoel maar het doet ook niet echt pijn.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:30

Katja schreef:
lvanbattum: wat slordig dat de dierenarts dat paard niet verdoofd heeft. Dat gebeurt normaal gesproken wel. Ik heb zelf ook de shock gevoeld en het is geen aangenaam gevoel maar het doet ook niet echt pijn.

Dit is een aantal jaren geleden toegepast toen hij nog niet van ons was. Er heerste bij de vorige eigenaren een metaliteit van buigen of breken. En die va tja niet verdoven scheelt tijd en de eigenaren geld....

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:36

Mijn dierenarts zou me echt zo wegsturen als ik dat voorstelde. Afgezien het leed dat je het paard aandoet is het ook nog eens levensgevaarlijk voor de behandelaar om nog maar te zwijgen van de kosten als een paard de shockwaver (zo heet het vast niet ) zou slopen.