topic zomereczeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lobbie

topic zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 23:12

hallo bokkers,

Ik wil toch nog eens wat meer informatie over middelen voor zomereczeem (dekens,prikjes,pilletjes,smeermiddeltjes).
Ik weet nu wel aardig wat bij onze paarden werkt.
Wij hebben onder andere:
- fenonolf ++
-Eczema balm +-
Speciaal prikje van de veearts ++
Boet deken ++ (als hij heel blijft)

Deze middeltjes hebben zij geprobeerd.
Het leek ons dat er in de maand oktober die stomme vliegjes/mugjes weg waren maar het blijft lekker weer dus tsja.
Nou zou ik graag willen weten wat voor ras paard jullie hebben en welk middeltje er bij jullie goed of slecht werkte.

Groetjes van Lobbie

vrijdag

Re: topic zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:42

Ik heb in spanje een potje staan dat heet ayava cream en dat is echt super spul want het werkt heel snel.
Het lijkt op hoefteer maar dan dikker.
Volgens mij kan je het alleen niet in nederland krijgen.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:34

Ik heb een IJslander met zomereczeem. Bij haar werkt okozon heel goed. Het is wel een heel werk (soort kruidenkoekjes 's morgens geven, kruidenvloeistof op een boterham, en smeren met 2 verschillende zalfjes + nog speciale schmpoo) maar we hadden al na 1,5 week resultaat. Verder heeft ze ook een eczeemdeken op.

Mirjam

Birta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:58

Ik heb een IJslander van 19 met zomereczeem.
Mijn ervaringen:
Eczeemdeken: +++
Net-tex stop itch: ++
DEET insectenspray: ++
Pro-biotica: +
Uierzalf: +-
Sudocrem: +-
Teershampoo: -
Met de bovenstaande middelen kan ik het helemaal onder controle houden. Het is absoluut niet te zien aan haar dat ze eczeem heeft.

Een goede tip voor de uier (wat met bv. de boett onbeschermd blijft): ik heb nu een deken waar dmv. klitteband een uier-beschermer aangemaakt kan worden, en hoef nu niets meer op haar uier te smeren.

Ook geef ik haar regelmatig (na iedere wormkuur) een probiotica-kuurtje, om alles van binnen weer lekker op gang te krijgen. Mijn ervaring is dat het ook een heel goed effect heeft op haar huid.

Ik heb wel nog 1 probleem:
Op haar gezicht (rond de ogen en de neus) heeft ze af en toe ineens nog plekjes. Ik maak het goed schoon en doe er calendula-zalf op, ik durf er verder geen 'sterkere' middelen op te smeren. Ze draagt al een boett-hoofdkap en een vliegenmasker daaroverheen, maar die plekjes blijven toch af en toe terugkomen.. Iemand goeie tips?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:13

vrijdag schreef:
Ik heb in spanje een potje staan dat heet ayava cream en dat is echt super spul want het werkt heel snel.
Het lijkt op hoefteer maar dan dikker.
Volgens mij kan je het alleen niet in nederland krijgen.

die creme is dat speciaal voor paarden of toevallig een middeltje wat je uit geprobeerd hebt? Ik ben wel nieuwsgierig!

sambunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:09

hallo ik heb een haflinger . en hij heb zomerexceem .
Mijn haflinger gaat als de zon op is naar buiten en voor dat de zon ondergaat binnen . En vorig jaar kreeg hij het weer heel erg en toen heb hij een pretnison m( of hoe je het ook schrijf ) Hij mag niet met een deken naar buiten want dan schrikken alle paarden van hem en dat is natuurlijk zielig voor hem Hij krijg nu brandnetel en volgens mij gaat het nu wel g0ed met hem

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:29

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:45

zie post van oosterhoff, hier een slotje