Laurier en conifeer giftig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Laurier en conifeer giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 18:38

Wie weet of de struiken conifeer en laurier giftig zijn voor paarden of niet????

zwartepaerd

Re: Laurier en conifeer giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:18

Die zijn inderdaad giftig voor paarden. Misschien kun je via google zoeken naar giftige planten/struiken voor paarden voor meer informatie

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 19:30

ja daar was ik al bang voor. Ik ben opzoek naar struiken die ik kan planten die groen blijven en wind tegenhouden en het liefst snel groeien. Iemand een idee?

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:21

Mansolein schreef:
ja daar was ik al bang voor. Ik ben opzoek naar struiken die ik kan planten die groen blijven en wind tegenhouden en het liefst snel groeien. Iemand een idee?

Dat zou mij ook erg intresseren. Ik heb al eens nagevraagt bij een kwekerij maar die wisten ook niks. Alles wat groen blijft en daarvoor geschikt zou zijn is giftig

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:18

Probeer een wilgenhaag te maken. Om de 2 meter een Wilgenteen in de grond steken en wachten dat hij aanslaat. Als hij 2 meter hoog is, de kruin er af halen in het voorjaar. Dan elk jaar de takken eraf halen.
De takken die je eraf haalt kan je geven aa nde paarden. Ze zijn er dol op. Jij heb een haag en de paarden een lekkernij. De takken kan je ook tussen de bomen vlechten.
Een wilg blijft niet groen, hij groeit hard, je kan er een mooie haag van maken rondom de bak of land.