Veulen Met Traanogen en druipneus.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Veulen Met Traanogen en druipneus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 15:32

Hey,
mijn veulentje heeft erge last van traanogen en een druipneus, moet ik dit schoonmaken, of hem maar even wat tijd geven, dat het vanzelf wel weggaat?

Sophie2

Re: Veulen Met Traanogen en druipneus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:24

Dit hadden de veulens op de manege ook.. Bij ons maakten ze het niet schoon, geef hem maar wat tijd, het is even een virusje

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 17:49

dat heb ik me ook laten vertellen, maar het is nu al zon dik twee weken zo.. en de laatste dagen lijkt het af en toe erger..

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:52

heb je het veulen getemperatuurd? Als je het niet vertrouwt gewoon de DA bellen, zeker bij een veulen. Je vergeeft het jezelf nooit als hij er wat aan over houdt.

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 17:59

nog niet getemperatuurtd, maar ik dacht dat het niet nodig zou zijn, hij is levendig zat

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 06:58

hmmm..als hij al 2 weken snottert zou ik toch even gaan bellen.
zelf voor een verkoudheidje of wat ook duurt dat namelijk dan te lang.
die zou met anderhalve week namelijk echt wel weg moeten trekken.

ik zou dus in dit geval wel een veearts gaan bellen en vragen wat het beste is....

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:41

hoi

Je moet even kijken wat voor kleur het snot heeft. Ontstoken oogjes kan verder niet zoveel kwaad, zalfje erop en het is weer over. Je weet zelf wel dat de witte snot niet zoveel kwaad kan maar als het groen is zit er een ontsteking en moet je even de da raadplegen. Paarden kunnen een ontsteking hebben zonder dat ze koorts hebben dus.... Het is wel belangrijk dat een veulen zelf zijn antistoffen op gaat bouwen. Als je het niet vertrouwd gewoon een da laten komen.
succes

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:55

Ik zou het wel steeds even schoonmaken.
Een goede hygiene is hier wel op zijn plaats.
Volgens mij gaat op gedroogt snot ook irriteren en traanvocht om de ogen lijkt me ook geen pretje als dat opdroogt.

Of je de d.a. moet bellen ligt denk ik aan de ernst van de verkoudheid.
Toen mijn Fjord een veulen was had hij altijd wel een snot neus maar hij klonk nooit verkouden en hoeste nooit.

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:20

Het snot is gewoon doorzichtig, en af en toe wat wittig, is niets mis mee denk ik dan.. Verder is hij helemaal niet koortsig.. en hardstikke druk ik zal het gewoon zo nog maar aankijken... als het over een paar dagen niet minder wordt, toch even nadenken of ik de DA zal bellen, (voor controle of info)

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:35

Een controle van een veulen kan nooit kwaad, al was het maar om het groeiproces bij te houden. Wat ik er nu van hoor stelt de verkoudheid nog niet veel voor, zeker omdat je zegt dat hij nog levendig is. De ene verkoudheid kan gewoon wat langer duren als de andere, zeker als je veulen ietwat kwetsbaarder is voor virusjes. maar als het nu echt nog een halve week duurt kun je er misschien wat hulp in de vorm van medicijn voor krijgen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:48

Joh... laat gaan, pas als het snot geel wordt, dan moet je gaan denken over de DA. Zo'n veulen moet afweerstoffen opbouwen en dat gaat alleen door een beetje ziek te worden.