Wat voor wormen zijn dit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pipsel

Wat voor wormen zijn dit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 13:02

Gisteren checkte ik de mest van mijn paard even en het bleek dat er een soort van wormen inzaten. Ik zal proberen te omschrijven hoe het eruit ziet. Het zijn witte slijmerige bubbeltjes van ongeveer een halve cm in doorsnee. Ze hebben niet de vorm van een wormpje maar ze zijn wat rondachtig ofzo. En ze zijn vrij beweeglijk. Sorry voor de vage omschrijving, maar ik zou echt niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Weet iemand wat voor dingen dit zijn? Mijn paard wordt regelmatig ontwormd en de laatste keer was 25 September met Noromectin. En heeft iemand een idee hoe ik nu het beste kan gaan ontwormen? Moet ik het voorlopig vaker doen ofzo of met een bepaalde soort wormmiddel? Toen ik mijn paard anderhalf jaar geleden kreeg had hij net een worminfectie gehad hebben ze mij toen verteld. Ik bel sowieso morgen de DA ff om te vragen, maar ik hoopte dat er toevallig mensen zijn die al ongeveer weten wat het beste is om te doen...

Junior2019

Re: Wat voor wormen zijn dit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:06

Volgens mij poepen ze alleen de wormen uit als je net een spuit hebt gegeven.Ik heb het altijd zo geleerd.Bij mijn paard zag je niets totdat ik een wormenspuit gaf.De volgens ochtend zaten er wormen tussen de poep.Bij mijn paard was het net tauge(Lekker praatje).

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 14:09

Ik had ze daarvoor ook al gezien bij mijn paard. Voordat ik de wormspuit gaf.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 14:11

elk paard heeft wormen, en een deel ervan poept je paard soms uit als je ontwormt, maar dan horen ze dood te zijn volgens mij.
ik zou de da. eens vragen, mestonderzoek, en in het vervolg met ivermectine ontwormen

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:56

Mijn veulen heeft dit ook gehad en de veearts adviseerde om na 2 weken nog eens een wormenspuit te geven om er zeker van te zijn dat de eitjes dan ook dood zijn.
Ik zou in ieder geval er eentje bewaren om aan je veearts te kunnen laten zien.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:20

Ik zou inderdaad een mestonderzoek laten doen. En zeker na 10 dagen nogmaals ontwormen met bijvoorbeeld equimax. En dan met een maand nog maals met bijvoorbeeld Equest.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:51

Voorlopig even goed ontwormen, zeker als je wormen in de mest hebt gevonden. Ik weet niet of er nog andere paarden staan en of hij op de wei staat anders de andere ook ontwormen en de weide goed mestvrij maken