wratjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

wratjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:09

Ik ben vandaag naar een ezelveulen gaan kijken. Die had en soort wratjes op zijn oren. Een andere had het op zijn neus. De eigenaar zei dat het schimmel is. Maar ik weet het niet zeker. Het waren wat hardere korstjes.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Mijn dierenarts heb ik gevraagd en hij zei dat wratjes na een paar weken vanzel weggaan. Maar ik heb nog een paard die het dan ook zla krijgen. Gaat dit zeker weg? En kan het ook schimmel zijn? Een ander ezeltje had er wat schilfers bij.
Dank jullie voor de hulp!!

Anoniem

Re: wratjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:13

veel jonge paarden hebben het, zal dan ook wel voor ezelsveulens gelden, naar mijn ervaring gaan ze vanzelf weg ja, niks om je druk om te maken, als het is wat ik denk dan he

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:21

Dank je. Dat is wat mijn DA ook zei. Maar mijn tinker van 5 jaar krijgt het dan toch ook als ze samen staan? En gaat het bij haar dan ook weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:29

dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen, zou dan even aan je DA vragen

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:04

Ik heb mij laten vertellen dat het een echte kinderziekte is die vrijwel elk jong paard krijgt. Dus die ook na een tijdje weer verdwijnt. Ik ga er dus vanuit dat het bij jouw volwassen paard dus ook weer weg zal gaan. Misschien heeft hij het in het verleden zelfs al gehad en zal hij de wratjes helemaal niet krijgen.