Mijn paard flipt al twee jaar achter elkaar rond de maand september. We hebben haar drie jaar geleden gekocht en is door de drukte stilgezet in de winter. Vorig jaar evenals dit jaar ben ik in het voorjaar begonnen met rijden en in de zomer loopt ze als een trein en kun je er kleine kinderen mee wegsturen. Vervolgens wordt het herfst en begint ze te steigeren en gaat er als een haas vandoor en is niet meer te stoppen.
We hebben dit jaar alles laten onderzoeken en ze bleek een wervel scheef te hebben. Ik ben daarna weer begonnen met rijden en ze flipte weer. Weer terug naar de accupuncturist/kraker en ze was helemaal in orde en het zou tussen haar oren zitten.
Mijn collega heeft een zoon met ADHD en geeft hem sinds kort Omega3 vetzuren en hij reageert daar erg goed op. Nu las ik in de paardendrogist dat dat ook voor paarden is en de symptomen komen erg met Olly's gedrag overeen. Zij kan de ene dag op stal staan en is rustig terwijl ik haar de dag erna alleen op stal zet en ze gilt de hele boel bij elkaar dat de buren komen kijken wat er aan de hand is. Bij een tekort van Omega-3 kunnen paarden erg gestrest zijn. Daarbij komt nog dat in september ineens de vacht erg slecht wordt van Olly wat kan duiden op een tekort van Omega 6.
Ik geef haar nu een week Omega-olie van de paardendrogist en ze was vandaag super rustig en het ging weer erg goed met rijden. Haar vacht glimt op de nek en hals alweer als een spiegel.
In ben eigenlijk wel benieuwd of er nog andere mensen ervaring hebben met deze Omega-olie.