teugelkreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appie_rulez

teugelkreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 11:30

ik had even een vraag namens een vriendin van mij.

haar paardje is teugelkreupel en nu wou ik graag weten wat je hieraan kunt doen...

ik heb hier zelf namelijk totaal geen ervaring mee, dus ik zou het haar echt niet kunnen vertellen.

Anoniem

Re: teugelkreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:33

Teugels los laten, en het paard alleen maar voorwaarts blijven rijden, het paard moet leren op zijn eigen benen te lopen, en niet steun te vinden aan de teugels. Houd de teugels nog wel vast (in de zin van, hou contact in geval van..) maar oefen geen druk uit, en blijf het paard alleen maar voorwaarts rijden. Teugelkreupele paarden lopen niet op hun eigen benen, en zoeken steun op de teugels.

En niet te vergeten : Les nemen !

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:22

Ook een teken dat het paard waarschijnlijk scheef is gereden.
Ga les nemen om te leren het paard recht te richten.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:01

ShannaY schreef:
Teugels los laten, en het paard alleen maar voorwaarts blijven rijden, het paard moet leren op zijn eigen benen te lopen, en niet steun te vinden aan de teugels. Houd de teugels nog wel vast (in de zin van, hou contact in geval van..) maar oefen geen druk uit, en blijf het paard alleen maar voorwaarts rijden. Teugelkreupele paarden lopen niet op hun eigen benen, en zoeken steun op de teugels.

Helemaal mee eens! En je paard goed rechtrichten en op 2 teugels rijden.

KoKoKanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:06

IS idd heeeel vervelend, zorg dat je goed begeleiding hebt, dan kan hij/zij jou ermee helpen. (Zodat je het paard niet stoort en op 2 teugels rijd)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:16

Ik zou ook echt les nemen, ik ken een pony waar het in zat gebrand. Hij kwam er nooit meer vanaf en liep zijn hele leven teugelkreupel. Was automatisme geworden. Gewoon erin gereden zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:31

Een paard op de manege heeft dit ook en staat eigenlijk alleen maar stil en en wordt wat mee gewandelt

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:38

ShannaY schreef:

Ook ik ben het hier helemaal mee eens, zorg dat je hem lekker voorwaarts rijd, en niet aan de teugels zit.