Nu willen we volgend jaar een veulentje met haar fokken om te houden (hartstikke leuk!
). Volgens mij vindt Nynke dat ook leuk, want 4 weken geleden was ik haar uier aan het schoonmaken en ineens zag ik een druppeltje aan haar speen hangen. Ik Kneep eens in haar speen en er SPOOT gewoon melk uit
. En niet een beetje, gewoon een enorme straal. Uit haar andere speen ook, je kon zo een beker aftappen. Ik dacht gelijk: ohjee! Ontsteking, dus heb de melk geproefd maar het is gewoon paardenmelk
.Ik verwachtte dat het misschien met haar hengstigheid te maken had, dus heb het even aangekeken, maar we zijn nu 4 weken verder en ze geeft nog steeds melk. Gisteren was ze in de wei aan het rondrennen, en toen ik haar eruit haalde om te gaan rijdenm zag ik een straaltje langs haar been......
Ook reageert ze gevoelig op het aanraken van haar uier
, wat ze eeder niet deed. Ze is overigens ook behoorlijk narrig met rijden, hyperactief en kijkerig en loperig, en gisteren zowaar steigeren. Een FRIES.... heel bizar dus allemaal. Ik heb inmiddels de DA gebeld, die belt mij vanavond even voor telefonisch overleg, maar ik ben erg benieuwd of iemand van jullie dit al eens heeft meegemaakt em hoe het opgelost is?
Ik wil haar cyclus niet verstoren in verband met het dekken volgend voorjaar, maar zit is natuurlijk ook niet prettig.