peesaandoening??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kensey

peesaandoening??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 14:58

hallo allemaal,

mijn paard is altijd al gevoelig geweest bij de achterbenen, als er iets iets was gebeurd, zat er direct veel vocht in.
maar nu de laatste tijd staat ze ongeveer de hele tijd met vocht rond dr kogels, de ene dag erger dan de andere, maar het zit er wel.
de laatste tijd komt het helaas ook steeds vaker voor dat ze tijdens het rijden er 'last van heeft', dat uit zich in kort lopen, en het lijkt dat het dan van hoger uit ergens komt. voor a.s. maandag heb ik een afspraak gemaakt bij de DA voor een scan.
kent iemand deze problemen en wat zou dit kunnen zijn?

Groetjes Bianca

Scum

Re: peesaandoening??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:21

Vocht duidt vaak op overbelasting, of het kan zijn dat er wondjes zitten. Ik ben benieuwd wat de DA ervan zegt.

kensey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 08:06

heb dr benen nog eens goed onderzocht, maar kan geen wondjes vinden. dat is inderdaad waar, dat vocht vaak duidt op overbelasting, maar zou echt niet weten waarvan. ik doe nu elke dag 20 min. stappen + goed afspoelen. nu is het afwachten wat de DA er van zegt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:10

Tja dat kan van alles zijn. Gronische mok, artrose, een virus, een ontsteking. Ik hoop dat de veearts het kan vinden.

kensey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 14:35

wel grappig dat je een virus noemt, want een maand geleden ongeveer is de DA er ook bij geweest want toen stond ze ook ineens met 2 gigantische dikke achterbenen in stal. Toen heeft ze een spuit gekregen en een paar zakjes met vochtafdrijvers, en zei de DA dat het waarschijnlijk een virus was. dus zou inderdaad best met elkaar te maken kunnen hebben.