Bloedonderzoek, monocyten en Albumine te hoog!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

Bloedonderzoek, monocyten en Albumine te hoog!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:11

Hallo,

Weet iemand misschien wat dit inhoudt ?? De monocyten en Albumine is te hoog in het bloedbeeld van mijn paard. Krijg helaas geen heldere uitleg van de DA . Heeft 1 van jullie enig idee???

Alvast enorm bedankt, misschien kan ik dan wat doen om dat beeld te verbeteren, en weet ik wat er precies is !!

karijn

Re: Bloedonderzoek, monocyten en Albumine te hoog!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:07

Monocyten zijn een vorm van witte bloedlichaampjes die helpen bij de afweer tegen bijvoorbeeld een bacterie of virus. Een te hoog aantal kan betekenen dat er inderdaad een virus of bacterie in het lichaam zit. Dit is een normaal natuurlijk proces van het lichaam.
Albumine is een eiwit dat voorkomt in het plasma. Het heeft diverse functies waaronder ook transport van bepaalde stoffen (ook bacterie of virus). Een te hoog albumine zou ook kunnen duiden op een virus of bacterie.

Ik hoop dat je zo een antwoord hebt. Maar vraag je dierenarts ook gewoon wat alles betekent. Daar is hij tenslotte voor. Ga niet zelf dokteren.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 20:03

Mijn dierenarts vond dit niet schrikbarend, maar heeft niet precies uitgelegd waarom!! DE rest was helemaal in orde!! Maar wat zou mijn paard dan zo snel willen afvoeren?? Raar!!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:38

Hoe hoog is te hoog precies? Soms zijn die getallen pas verontrusten wanneer ze minstens 10 keer zo hoog zijn als de normaalwaarden. Dan lijkt 5 keer hoger heel hoog ...

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 12:39

nou bij allebei 1 volle punt!! Is dat niet te hoog dan???

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 01:49

Nee, een volle punt is niet erg hoor. Als je je erg ongerust maakt zou ik het onderzoek over een week of twee herhalen. Ik prik mijn paard regelmatig zelf en bepaal dat dan op het lab waar ik werk... erg makkelijk met een paard wat af en toe spierbevangen is.