Ervaringen met Moody Mare??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XLC70

Ervaringen met Moody Mare??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 10:22

Hallo,

Mijn merrie kreeg in het voorjaar erg veel last van haar hengstigheid en op advies van de da heb ik haar Regumate gegeven de rest van de zomer. Echt een super middel, ze was weer lekker te rijden en vrolijk. Begin september ben ik ermee gestopt omdat ik het niet te lang wilde doorvoeren. (Wil haar volgend jaar laten dekken en wil geen veulentje misfokken). De da vertelde mij dat ze erg hengstig zou worden als ik zou stoppen. Ok, ik had berekend dat ik dan met vakantie zou zijn en mijn merrie dan toch weidegang zou geven. Dus dat kwam mooi uit!

Nu is ze een paar weken geleden enorm hengstig geworden, 2 wkn lang lopen pissen en vreselijk narrig. Ik ben haar daarna weer gaan rijden omdat mijn vakantie erop zat. Helaas was ze inmiddels veranderd in een staatsgevaarlijke merrie die zich het liefst achterover liet vallen....

In overleg met mijn instructrice heb ik toen besloten om haar weer even met rust te laten. Alleen weidegang overdag en 's avonds een wandeling. Daarnaast ben ik begonnen met het voeren van Moody Mare, dat zijn natuurlijke kruiden die helpen tegen prikkelbare merries tijdens de hengstigheid. Ik voer het nu een week en het lijkt al goed te helpen. Gisteravond heb ik haar weer voor het eerst gelongeerd aan het halster en ze was weer werklustig!

Ik hoor alleen maar positieve ervaringen over Moody Mare, dus ik hoop dat ik ze hier van jullie ook mag lezen!
Het lijkt erop dat mijn merrie er baat bij heeft, en daar ben ik blij om!
Ik weet zelf heus wel het verschil tussen een merrie die lui en dwars is en een merrie die ineens een totale karakterverandering ondergaat. Ze had echt zo'n buikpijn, ik kon haar niet eens borstelen bij haar buik, echt heel zielig!

Dus.... Ik lees graag jullie ervaringen en voor anderen is het misschien een goede tip!
Je kunt Moody Mare bestellen via paardendrogist.nl

oosterhoff

Re: Ervaringen met Moody Mare??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:04

Hoi, Ik heb geen ervaring met moody mare. Maar ik heb wel ervaring met mijn ongelooflijke pismerrie. Gelukkig werd mijn merrie niet gevaarlijk maar ze was wel lastiger te rijden. ze was het hele jaar door 2 weken hangstig waarvan een extreem, daarna een week niet en dan van voor afaan. Ik gaf haar druppels van VSM Bronscure. Dat werkte heel erg goed maar zodra ik daar mee stopte was ze na een maand toch weer hengstig. Deze zomer heb ik mijn paard laten behandelen door een osteopate omdat ze een gevoelige rug had. Na de eerste behandeling is ze helemaal niet meer hengstig geweest. Ik weet ook zeker dat dat door die behandeling komt.
Als je meer wilt weten dan kan je me een bericht sturen. ik heb overigens ook nog twee potjes bronscure over nu. dus als je dat wil proberen dan kan je het bij mij goedkoper klrijgen.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:07

Ik heb ook Moody Mare gevoerd, en het werkte erg goed!
Ik heb ook een pismerrie, die echt link word tijdens die hengstigheid.
Ze heeft nu ruim 2 maanden vakantie gehad, omdat ik toch volop bezig was met mijn ruin.
Nu wil ik haar weer oppakken, en ik begin absoluut weer met Moody Mare! Het maakt ze veel stabieler, en het is homeopatisch, het kan geen kwaad wat betreft de vruchtbaarheid.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 11:36

Gisteren heb ik haar voor het eerst weer gereden. Nou, ik moet zeggen, dat viel behoorlijk tegen! Ze wilde nog steeds slecht luisteren naar mijn been en als ik wilde aanspringen ging ze staken. Ze is niet meer echt gevaarlijk zoals eerst, maar ze bokt wel giga hoog op mijn been...
Toch is ze in de omgang door de Moody Mare een stuk relaxter en ook aan de longe (aangespannen!) is ze lekker fris.
Ik snap dus niet waarom ze onder het zadel blijft etteren.... Ik denk dat ze gewoon onder het werk wil uitkomen ofzo! Zal eens even een paar dagen met haar "vechten" en dan eens kijken of het beter gaat! Ze is namelijk verder niet meer gevoelig op de buik, heb haar afgelopen zondag zelfs helemaal geschoren en ze gaf geen kick!
Het zal dus wel aanstellerij zijn, anders weet ik het ook niet meer.. *zucht*

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:36

XLC70 schreef:
Gisteren heb ik haar voor het eerst weer gereden. Nou, ik moet zeggen, dat viel behoorlijk tegen! Ze wilde nog steeds slecht luisteren naar mijn been en als ik wilde aanspringen ging ze staken. Ze is niet meer echt gevaarlijk zoals eerst, maar ze bokt wel giga hoog op mijn been...
Toch is ze in de omgang door de Moody Mare een stuk relaxter en ook aan de longe (aangespannen!) is ze lekker fris.
Ik snap dus niet waarom ze onder het zadel blijft etteren.... Ik denk dat ze gewoon onder het werk wil uitkomen ofzo! Zal eens even een paar dagen met haar "vechten" en dan eens kijken of het beter gaat! Ze is namelijk verder niet meer gevoelig op de buik, heb haar afgelopen zondag zelfs helemaal geschoren en ze gaf geen kick!
Het zal dus wel aanstellerij zijn, anders weet ik het ook niet meer.. *zucht*

Niet doen joh. Als je paard aangeeft dat hij iets niet lekker vind moet je er niet mee gaan vechten!!!
Je mag best in de training af en toe de grens van je paard aftasten maar ga er niet mee vechten. heb je al overwogen om je paard te laten behandelen door een osteopaat? Bij mijn merrie is alle hengstigheid eraf sinds de eerste behandeling. Lijkt me dan toch wel zinnig om te doen?!!!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:51

Onzin, er is niets met haar aan de hand. Heb haar gereden en ze moet gewoon even weten wie de baas is.
Ze is helemaal nagekeken door de da, dus een osteopaat lijkt me weinig zin hebben.
Ze zit prima in haar vel, loop super te showen aan de longe met het zadel op en bijgezet, dus mocht haar lichamelijk iets mankeren, dan liep ze aan de longe ook niet goed.
Het is meer een kwestie van dwarsheid, even een paar dagen goed aanpakken en het is over!

Ik baal er wel van, maar ik weet genoeg van mijn merrie dat ik het verschil merk tussen pijn hebben en aanstellen! Misschien was "vechten"een verkeerde woordkeuze van me dus het is heus niet zo dat ik haar in elkaar sla, maar ik zet haar erg aan het werk en rijd veel overgangen. Reageert ze niet op mijn been, dan een harde schop erachteraan! Heel erg zwart-wit rijden en consequent blijven, dat is het beste om haar erdoorheen te krijgen! En vanavond werkte het prima!