Medicijnkastje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiana

Medicijnkastje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 17:27

Hey Mensuhn!!

Ik heb een vraagje:

Wat vinden jullie dat er echt niet kan missen in een medicijnkast????????

Graaskorf

Re: Medicijnkastje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:46

Een medicijnkast voor paarden neem ik aan.

Een thermometer, betadine vloeistof, en shampoo, blauwspray oid, watten of demake up voor het schoonmaken van wondjes, een schone bandage. En het telefoonnummer van de DA zodat je dat altijd bij de hand hebt.

Verder eventueel middelen tegen mok en een hoefschoen.

Meer zou ik er niet indoen. mocht je paard medicijnen nodig hebben kun je die beter vers bij de DA halen in plaats van oud laten worden in de kastje.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:28

enige wat er bij mij inzit is:

betadine oplossing
caf+ oogzalf ( tegen ontstoken ogen)
en een potje uiercreme

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:31

Ik heb altijd een koffertje in mijn trailer staan met het volgende: een thermometer, gamgeen verbandwatten (geen animalintex, dit bevat boorzuur!) en dan zelfklevende bandages (equiwrap),leukoplast verder betadine scrub, shampoo en wondspray. Een verbandschaar, sedasan, vetranquil, hydrocortiderm (tegen mok)handschoenen. Verder heb ik in de kast een koliekbakje en een hoefzak. Spullen die snel over datum zijn gooi ik altijd weg, oogzalf ook maar 1x gebruiken want het tubetje is besmet met de ene irritatie en dan stop je het weer in een ander oog...

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:04

Wij hebben er in zitten: Sedalin, vetranquil, Betadine scrub, Aluminium spray, tape, gamgee, watten, verband rollen, flex wraps, Thermometer, stethoscoop, schaar, verschillende wondzalven en oogzalven, Cheledomium tegen koliek, Anti diaree, praam, enz