pony heeft dikke kogel, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doom

pony heeft dikke kogel, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:05

mijn pony galaxy heeft anderhalve week gelede tijdens het rollen in zijn stal tegen de muur aangeslagen en heeft nu een dikke kogel ..
ben er steeds mee bezig heb hem eerst een paar dagen laten staan en dat hielp niet toen ben ik hem rustig gaan longeren en de kogel werd steeds slanker ben er eergister op gegaan om te kijken hoe hij onder het zadel is want tijdens het longeren liep hij goed...
met rijden liep hij in de bak voor 80 % goed
en langs de weg 90%...
ging er vandaag weer even op want zijn been was weer slanker ..
liep hij nog erger als gister ..
dus denk dat ik morge de dierenarts laat komen...
want elke keer als ik me inschrijf voor wedstrijden en het gaat goed heeft hij weer wat aan dat been ..
hij is vroeger erg slecht behandeld geen inentingen gehad enz..
en heeft daarom af en toe last van zijn been ..
en het is steeds zijn voorbene
laats dacht de dierenarts dat het misschien hoefkatrol kon zijn maar toen ging het over en had hij dat uitgesloten ..
toen had hij wat geirriteerde peze namelijk..
maar nu wil ik vragen of jullie een paardje met hoefkatrol hebben gehad en of een dikke kogel daar bij kan horen
want het is niet helemaal cker of hij tegen de muur aan geslagen heeft want dat denken we omdat hij gewoon in zijn stal stond..
naja ik bel zo ie zo de dierearts maar WEER op en begin het een beetje zat te worde
mensen hebben jullie tips of site waar ik zulke dingen op zou kunne vinden
want ben al de hele tijd aan het zoeken
maar hoefkatrol site's staan niet echt verschijnselen van een dikke kogel en langs de weg lopen moet slechter zijn dan en dat was bij mij niet zo ..
ik hoop dat jullie wat weten of een tip hebben om zijn been af te slanken
alvast bedankt
en hoop op veel reacties!
groetjes dominique&galaxy
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-10-05 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Woogy

Re: Wie kan mij helpen??(lees aub)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:15

het kan ook zijn dat je pony gewoon wat frictie heeft en zijn kogel een zwakke plek is. sommige mensen hebben dat ook. met lauw warm waten zachtjes afspuiten doet het goed voor zo'n been en niet direct met te koud water erop. veel stappen en een harde bodem doet ook goed. als je twijfelt kun je altijd de veearts nog roepen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:31

Woogy schreef:
het kan ook zijn dat je pony gewoon wat frictie heeft en zijn kogel een zwakke plek is. sommige mensen hebben dat ook. met lauw warm waten zachtjes afspuiten doet het goed voor zo'n been en niet direct met te koud water erop. veel stappen en een harde bodem doet ook goed. als je twijfelt kun je altijd de veearts nog roepen

spuit elke dag al 10 min af met lauw water en trekt ook steeds netjes weg maar dan kom ik de volgende dag weer als hij dus in zijn stal heeft gestaan en dan heeft hij het weer
dus snap er niks van

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:37

je kunt je paard beter niet teveel in de stal houden, maar de vrijheid geven om te bewegen, dat zal de verdikking goed doen! dan wordt het beter doorbloed...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:57

missnynke schreef:
je kunt je paard beter niet teveel in de stal houden, maar de vrijheid geven om te bewegen, dat zal de verdikking goed doen! dan wordt het beter doorbloed...

ja maar als ik er ben staat hij ook niet in zijn stal hur dan is hij twee uur eruit in de paddock en poetsen longeren ging ook goed maar durf ik nu niet meer te wagen omdat hij zo slecht onder het zadel liep
alleen ze gaan niet meer het weiland op en ik kan daar niet de hele dag zijn en kan moelijk aan iedereen vragen of ze met hem willen stappen ..
is zo lastig ook allemaal dit