Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
unique4 schreef:Maar dat er ongeveer anderhalve hoef tussen zijn stand past wil nog niet zeggen dat hij franse stand heeft.Bij de franse stand wijze de tenen als het ware naar buiten.Als de benen van jou paard gewoon recht zijn heeft hij waarschijnlijk een wijde stand.Er mag namelijk volgens de cijfers maar 1 hoef tussen passen.Een franse stand kan tot de leeftijd van 3 jaar gecorrigeerd worden,daarna zijn de beenderen verbeend.Een paard hoeft er geen last van te hebben,maar het geeft wel een verkeerde slijtage en belasting van de gewrichten.ik las op internet een paard met een franse stand. is dat erg?? en hoe komt dat? kan je het afleren ofzo? ik ging bij mijn paardje kijken maar die heeft de hoeven ook erg uit elkaar er past nog wel 1.5 hoef tussen zijn stand. kan je er ook gwoon wedstrijden mee rijden
alvast bedankt
Marliesje schreef:Frans staan hoeft niet hinderlijk te zijn in de sport, alleen is de slijtage groter op de gewrichten.
Heb een paard gereden dat in stilstand onzettend frans stond, vooral op de poetsplaats, maar tijdens het lopen viel het helemaal niet op, en springen dat ze kon.
spettertjuh schreef:Marliesje schreef:Frans staan hoeft niet hinderlijk te zijn in de sport, alleen is de slijtage groter op de gewrichten.
Heb een paard gereden dat in stilstand onzettend frans stond, vooral op de poetsplaats, maar tijdens het lopen viel het helemaal niet op, en springen dat ze kon.
Je spreekt jezelf een beetje tegen in je berichtgeving hierboven.
Als de slijtage groter is op de gewrichten dan breng je zo'n paard toch niet uit in de sport of zie ik het nu verkeerd?
Een paard die in mindere mate een franse stand heeft hoeft geen problemen te geven in de toekomst mits je er maar verstandig mee omgaat en dat betekent dus .... dat je zo'n paard zeker niet in de sport moet gaan uitbrengen want voor dat je het weet zijn idd de gewrichten versleten en dan.... (maar ja je hebt dan wel een hoop "lol" gehad toch?) Leuk voor je paardje!!!!!!
briandylan schreef:trouwens een franse stand en de toontreder stand(dan staat het teen gedeelte van de hoef naar binnen dus contra van hoe de hoeven staan als er spraken is van franse stand) geeft wel een afwijking in de bewegingen van het paard zijn been.De 1 geeft namelijk een maaiende beweging bij het optillen en weg zetten van het been en de andere een scheppende beweging