wat te geven ex hoefbevangen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

wat te geven ex hoefbevangen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 08:38

lamicur,Ledum (Moerasrozemarijn), Arnica (valkruid), Hypericum (hertshooi), Selenium metallicum

HAVENS Muesli-zonder-Haver / B-plus

Muesli-zonder-haver is een speciaalmuesli met lichtverteerbaar lucerne-eiwit bij relatief weinig energie, die bovendien gelijkmatig vrijkomt.

Muesli-zonder-Haver bevat veel B-Caroteen (uit Lucerne) en tevens veel ontsloten granen. Het kan prima gevoerd worden als aanvulling naast bijvoorbeeld Basis-Sportbrok.
Omdat Muesli-zonder-Haver geen haver bevat, kan het tevens een uitkomst zijn voor allergie-gevoelige paarden en/of voor paarden die problemen hebben met eiwit, eiwit-jeuk, etc. (dit komt ook geregeld voor bij de "zware rassen" zoals trekpaard en/of Shire).

HAVENS Muesli-zonder-Haver bevat alleen "langszame eiwitten" uit lucerne en granen en kan een uitkomst zijn.

Om het genezingsproces te helpen adviseren wij het gebruik van homeopathische middelen voor zoals Lamicur in combinatie met Osteocur hetgeen wij altijd in voorraad hebben in de auto. Daarnaast adviseren we het gebruik van Digesticur om de spijsvertering te activeren en de overtollige eiwitten op te lossen.
heb dit opgezocht jullie mening?

Xox

Re: wat te geven ex hoefbevangen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:59

Wij hebben zelf eeen chronisch bevangen paard en die krijgt het volgende:

Voer:
- Muesli zonder haver
- Bij arbeid conditiebrok

Voedingssupllementen:
- Compleet voedingssupllement
- Vitamine E + selenium van Sectolin
- Ijslands Zeewier
-NAF Biotine
- In de wintermaanden Foenegriek

Homeopathie:
- Arnica
- Nux Vomica

Valt één van deze dingen weg dan takelt ze af. heb zelf onderzoek naar gedaan d.m.v. o.a. bloedonderzoeken. En vele informatie uit Duitsland en verder samen met mijnn DA (ook mijn chef). Hoefbevangen paarden hebben bloedzuiverende stoffen nodig en vitaminen. Daar ze vaak vele tekorten hebben,

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 10:05

waar haal jij je voer en is het 1 pot van voedingssuplement?

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:51

Ik hall mijn voer en de 15 kg emmer compleet voedingssuplement bij langwerden veevoerders evenals het voer. (Die brengen het gratis) De rest haal ik bij de paardendrogist.