wat betekent trillen van een paardenhuid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

wat betekent trillen van een paardenhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 17:23

hallo,

Een vriendin van mij least een paard. Er is vorig jaar wat gemodder geweest met een zadel, dat niet goed lag. Inmiddels is er er een andere.
Van het vorige zadel dat niet goed lag heeft ze 'trillen' over gehouden. Als je er nu een sjabrak op legt gaat ze bij haar schoft erg trillen. Maar als je er op drukt vertoond het paard niet heel erg raar gedrag.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

gr sandra

heleenxx

Re: wat betekent trillen van een paardenhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:07

Een paard geeft met trillen aan dat hem nog wat irriteerd. Zijn huid kan gevoelig zijn door je oude zadel, er kunnen wat wervels vastgeraakt zijn daardoor. Als je hem laat nakijken weet je het zeker

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:59

het kan ook gewoon zijn dat dit komt door onverwachte aanraking.. als mijn paard iets niet aan ziet komen en het raakt haar dan gaat ze ook trillen net als tegen de vliegen, het ene paard gaat gewoon snel trillen bij een aanraking met de huid het andere paard weer niet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:13

dat trillen doen ze gewoon omdat ze denken dat het een vlieg is! als ze verder niet reageert als je er meer druk op legt is er niks aan de hand! als ze wel reageert door oren in de nek of bijten ofzo dan zou ik haar wel even na laten kijken door de da voor de zekerheid!