Slijm uit schede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zwartepaerd

Slijm uit schede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 19:30

Vanavond leek het net of onze merrie moest plassen, alleen kwam er geen urine maar wit/ doorzichtig slijm uit, afscheiding zeg maar. Het was niet veel, en het is me nog nooit eerder opgevallen, maar ben toch wel benieuwd of jullie dit ook wel eens met een merrie gehad hebben. Ze is niet drachtig, of ze hengstig is weet ik niet, dat laat ze nooit ze blijken, of dit trouwens een mogelijkheid is bij hengstigheid weet ik ook niet.
Ik ga zowieso volgende week de dierenarts bellen omdat ze al eens vaker baarmoeder problemen gehad heeft (overigens is me toen nooit afscheiding opgevallen, maar ja, dat moet je ook maar net zien), maar in de tussentijd zou ik graag ervaringen van jullie kant horen!

Krips

Re: Slijm uit schede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:45

Mijn Pauline is echt een echte merrie. Als er een ruin langskomt doet ze meteen dr staart omhoog. En dan komt er ook uit wat jij beschrijft.. Volgens mij is dat gewoon ja, als ze zin heeft dat het lekker door glijdt.. Net als bij mensen :P

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:46

Maar het is wel een ander verhaal als er geen ruin in de buurt is lijkt mij,,

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:15

ik denk dat ze gewoon hengstig is

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 09:15

Ja, daar zit ik ook inderdaad aan te denken, aan de ene kant denk ik "nu nog?" maar aan de andere kant met deze temperaturen....
Sta dan meteen in twijfel omdat ze al eerder problemen gehad heeft met haar baarmoeder. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:24

Het is heldere afscheiding, dat is op zich een goed teken. Bij ontstekingen is de afscheiding meestal troebel, dik, draderig en groenig van kleur.

Bij mijn merries komt het echter bij hengstigheid niet voor dat ze heldere afscheiding hebben. Bij hengstigheid plassen ze kleine beetjes troebele urine, duidelijk gelig van kleur.

Dus ik zou toch even overleggen met een DA, juist met een verleden van baarmoederontstekingen.

Overigens zijn veel paarden jaarrond hengstig, ook als het koud en donker is, dus dat hoeft geen verbazing te wekken.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:30

Mijn merrie had dat laatst ook een keer. Ik heb de DA even gebeld en die adviseerde om haar temperatuur op te nemen en zolang ze geen koorts had dan viel het wel mee volgens hem. Ze had geen koorts en een paar dagen later was ze hengstig. Er was verder gelukkig niks aan de hand.
Mijn paard heeft ook al eens baarmoederontsteking gehad vandaar dat ik me ook meteen wat ongerust maakte.
Misschien moet je de temperatuur van je merrie ook even wat in de gaten houden?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:49

Is meestal gewoon hengstigheid mijn merrie heeft dan oog van die klodders slijmachtige zooi in haar staat. Ze plast niet echt veel maar wel de staart omhoog en ook de afscheiding heeft ze.

En reken maar dat de merries nu nog hengstig kunnen worden die van mij is nu ook knetter hengstig. Ze blijven het hele jaar door wel een soort cyclus houden alleen in de winter merk je het minder en is het langzamer. Sommige merrie worden in de winter een periode niet echt hengstig maar anderen blijven het hele jaar door om de zoveel tijd hengstig.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:55

Ik heb gisterenavond en vandaag haar temperatuur opgenomen, gisterenavond 37.1 ,vanmorgen 37.3, vanavond 37.4.
Het is zo verwarrend dat ze nooit duidelijk aangeeft dat ze hengstig is, zelfs de hengst die haar 4 jaar geleden gedekt heeft had het er niet makkelijk mee, eerst heeft ze hem alle hoeken van de wei laten zien, nog geen twee minuten daarna ging ze er helemaal voor staan

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:00

zwartepaerd schreef:
Ja, daar zit ik ook inderdaad aan te denken, aan de ene kant denk ik "nu nog?" maar aan de andere kant met deze temperaturen....
Sta dan meteen in

Onze merries zijn de hele winter door hengstig. Dit kan heel goed.
We hebben dan ook een heel CHARMANTE hengst op stal staan

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:59

[quote="zwartepaerd"]Ja, daar zit ik ook inderdaad aan te denken, aan de ene kant denk ik "nu nog?" maar aan de andere kant met deze temperaturen....
quote]

Kan hoor mijn paard is zomer en winter gewoon hengstig