mijn pony heeft een korreltje gehad..lees ff!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

mijn pony heeft een korreltje gehad..lees ff!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 17:01

hoihoi

vandaag ging ik rijden en toen was er een soort homeopatische dierenarts bij een vriendin van mij haar paard kijken, die schud heel erg met haar hoofd en schopt naar voren met haar benen,

ik vroeg ook even raad aan de DA, zei dat mijn pony snel stijf is, snel vastzit met rijden enz. en ik zei ook dat het ook heus wel aan mij ligt rijtechnisch maar dat ik wel wil uitsluiten of het niet iets lichamelijks was..

zij doet ook aan massages enzo en ze ging even bonny's nek voelen enzo, ze zei dat ze niet heel harde spieren in haar nek had maar ook niet super soepel waren, ze had het over een korreltje wat alles in het paardenlichaam (spieren enzo) weer in evenwicht brengt en blokkades opheft.. ook kon ik een kuur nemen maar dat was dan maar van tijdelijke duur. dus ik dacht ik wil zo'n korreltje wel proberen (klonk allemaal wel een beetje zweverig maar goed proberen is het waard voor 15 euro) ben even de naam van de DA kwijt maar daar ga ik achteraan, en de naam van het korreltje.

kent iemand dit? ik mag morgen ook niet rijden en paar dagen rustig aan dus ga maandag lekker naar buiten en dinsdag avond heb ik dan weer les.. ik hoop dat het haar helpt in watvoor manier dan ook,
misschien klinkt dit verhaal gek maar misschien kent 1 van jullie deze methode? het zat trouwens in een wortel..

groetjes

Bonny4life

Re: mijn pony heeft een korreltje gehad..lees ff!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 17:16

de DA heette Carolien, verder weet ik haar achternaam niet.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:16

Eén korreltje voor 15 euro?
Of een kuurtje voor 15 euro?
Ik vind het ergvreemd dat het meteen effect moet hebben.
De homeopatische middelen die ik gebruikt heb (zowel voor mijzelf als voor mijn paard) moesten allemaal meerdere malen worden toegedient.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 13:07

Kiara schreef:
Eén korreltje voor 15 euro?
Of een kuurtje voor 15 euro?
Ik vind het ergvreemd dat het meteen effect moet hebben.
De homeopatische middelen die ik gebruikt heb (zowel voor mijzelf als voor mijn paard) moesten allemaal meerdere malen worden toegedient.

ja het kostte eenmalig 15 euro, en word ook eenmalig toegepast om alles in het paardenlichaam weer op 1 lijn te krijgen.. waarschijnlijk zou je het wel vaker kunnen gebruiken maar het is niet zo dat ze er een kuur van moet. ik ben ook heel erg benieuwd of het werkt.. zo niet weet ik dat ook weer maar ik vond het de moeite waard.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:25

Ja hoor, dat kan best! Het zal een klassiek homeopaat zijn geweest, die Caroline. En een klassiek homeopatisch middel is vaak anders in gebruik dan de moderne complex geneesmiddelen (homeopatisch) die voor allerlei types paarden kunnen worden gebruikt.
Een klassiek homeopaat geeft je iets, dat specifiek voor jouw paard is en bij het hele dier past, waardoor het tot (zelf)genezing kan komen.
Als het niet voldoende helpt, gewoon weer contact met haar opnemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:24

je zou haast denken ze dat resque remedie van bach bedoelt???

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 10:55

sorry het fijne weet ik er niet van maar ik weet wel dat je zeker gelijk hebt dat ze een korrel heeft gehad die bij mijn pony past qua karakter enzo, zo moest alles weer in evenwicht komen, ik heb haar nummer voor als ik nog vragen heb of een kuur wil geven, ik ben eigelijk best benieuwd of het werkt en nog benieuwder of het bij mijn vriendin haar paard helpt... de korrel had een naam, erg moeilijk ben t vergeten (dom!)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:38

Resque remedie is een Bachbloesemtherapie en geen homeopathie. Resque remedie wordt tegenwoordig erg veel gebruikt,ook door mensen die er vrijwel niets van weten, helaas te pas en te onpas.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:46

dan is het vast iets anders.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:41

Resque remedie is toch ook geen korreltje?

Zou idd heel goed een klassiek homeopaat geweest kunnen zijn.
Ik heb er bij 1 van mijn hengstjes ook eens 1 gehad voor een botvliesontsteking, zij was een gewone veearts met een opleiding klassieke homeopathie erbij.
Ik heb een super klein flesje met 1 korreltje erin gekregen en dat flesje moest ik vullen met water, een x aantal keer schudden (het aantal x schudden was ook belangrijk maar ik weet niet meer hoe vaak dat moest) en hem dan 2x daags van die vloeistof een aantal druppeltjes over zijn voer doen, heeft goed geholpen, binnen een week was hij schoon!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:01

ik weet t ook niet hoor, maar dacht aan bach remedie, maar dat zijn idd geen korreltjes...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 12:21

het was ongeveer een korreltje als van een rijstenkorrel en dat in een stukje wortel.

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:38

Dat korreltje heet een granule en is gemaakt van een bepaald homeopatish middel.
De korreltjes heb je in verschillende potenties. Dit betekend dat ze er in verschillende sterktes zijn.
Je moet het zo zien dat een bepaald homeopathisch middel een heleboel keer verdund is en daar is dan een korreltje van gemaakt die jouw pony gekregen heeft.
Je kunt de korreltjes ook oplossen in water en dan geven.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 21:17

Zjadore schreef:
Dat korreltje heet een granule en is gemaakt van een bepaald homeopatish middel.
De korreltjes heb je in verschillende potenties. Dit betekend dat ze er in verschillende sterktes zijn.
Je moet het zo zien dat een bepaald homeopathisch middel een heleboel keer verdund is en daar is dan een korreltje van gemaakt die jouw pony gekregen heeft.
Je kunt de korreltjes ook oplossen in water en dan geven.

ja denk dat dit het is,
en ik weet niet of het door het korreltje komt maar ze is stukken stabieler deze week! kan ook best ergens anders door komen hoor maar het gaat erg goed. weet iemand of zo'n korreltje herhaald kan worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:39

Je hebt waarschijnlijk te maken gehad met een Veterinair Therapeut, die passen allemaal andere remedies enz. uit, bijna altijd preventief (voorkomen). En ja, dat kun je 'zweverig' vinden, mij interesseert het altijd wel. Maar meestal is er geen zekerheid over homeopathie, het duurt meestal lang eer je effect hebt, zeggen ze dan . Ik zou zeggen, probeer je korrel-kuur. volg haar advies en kijk of het effect heeft. Is het helemaal niks, dan gewoon advies van een Veearts/Fysio vragen. Succes ermee

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 18:38

Miirthe schreef:
Je hebt waarschijnlijk te maken gehad met een Veterinair Therapeut, die passen allemaal andere remedies enz. uit, bijna altijd preventief (voorkomen). En ja, dat kun je 'zweverig' vinden, mij interesseert het altijd wel. Maar meestal is er geen zekerheid over homeopathie, het duurt meestal lang eer je effect hebt, zeggen ze dan . Ik zou zeggen, probeer je korrel-kuur. volg haar advies en kijk of het effect heeft. Is het helemaal niks, dan gewoon advies van een Veearts/Fysio vragen. Succes ermee

dankje!

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:02

Je kan zo'n korreltje in de meeste gevallen herhalen maar dat weet je homeopatisch dierenarts het beste natuurlijk.

Het is trouwens niet zo dat het altijd lang duurt voordat homeopathie werkt.
In acute gevallen kan het zelfs binnen een paar minuten werken als je het juiste middel toepast.
Het kan daardoor bijvoorbeeld ook toegepast worden als je dier ineens hele hoge koorts heeft of een allergische aanval.