Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Heleen, ik heb er hier in de buurt nog niets over gehoord, dus don't worry. Heeft ook geen zin om je daar druk over te gaan maken, want als je bij een hengstenhouder staat waar natuurlijke dekkingen gedaan worden, dan zijn ze echt wel superallert op zulke dingen. Vooral omdat er daar natuurlijk aardig wat bewegingen op het erf zijn.
Ik ga komend weekeinde weer naar Brabant met de paarden, maar ga dat echt niet afzeggen omdat er nou toevallig Rhino heerst in die regio...
Knufje voor die dikke witte merrie van je!
Sonja schreef:OK, ik blijf het hele weekeinde thuis en ga de Penny lezen, net als jullie![]()
Ladies maak je toch niet zo druk. Weten jullie uberhaupt wel hoeveel procent van de Rhinogevallen daadwerkelijk leiden tot verlammingsverschijnselen?
Als je dat risico niet kunt nemen, dan kun je sowieso al nooit meer wedstrijden gaan rijden (5% van de paarden heeft namelijk een (jaja, EEN in plaats van HET...) Rhinovirus bij zich....
Ik wens jullie dus verder heel veel plezier in de rest van jullie paardenleven, in jullie hermetisch afgesloten privestal, natuurlijk ook zonder persoonlijk contact met andere paardeneigenaren, want ook die kunnen EEN Rhinovirus bij zich hebben...
Hey mijn paard heeft een snot neusje zag ik gisteren.
Ik weet dat er vaak wel ergens rhino heerst, maar ik wil heel graag dat mijn merrie die laatste maand goed door komt en mijn veulentje gezond ter wereld komt en misschien ben ik er wat te bang voor, maar ik wil niet nog een vriendje kwijt.Dus wilde ik gewoon even weten waar het heerst en ga ik daar nu gewoon niet naar toe. En aangezien het dus in brabant is is het maar goed dat ik het weet. Ik zou er niet mee kunnen leven als dit veulen het niet overleeft omdat ik naar braband ben geweest.
In die tijd ga ik dan even lekker op vakantie, als je 't niet erg vindt....![]()
Oh ja, even voordat je daar over gaat mekkeren: Tuurlijk is het banketstaaf voor je als je paard Rhino oploopt, vooral als het een ernstige vorm is. Maar ik geloof niet dat jullie genoeg kunnen relativeren om in te zien dat de meeste paardensnotneusjes ook als oorzaak Rhino hebben.....
Odi, bedankt!