poep eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

whispering

poep eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 16:33

Vandaag zag ik dat mijn 2.5 jarig paard poep aan het eten was in de wei. Wie weet waarom hij dat doet en wat ik eraan kan doen, komt hij mischien te kort aan iets? (vitaminen, mineralen?)
Hij krijgt elke dag 2 kilo brokken en een 1 kilo meusli verder staat hij de hele dag en nacht nog in de wei en krijgen ze zo nu en dan hooi bijgevoerd.

whispering

Re: poep/mest eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 17:37

whispering schreef:
Vandaag zag ik dat mijn 2.5 jarig paard poep aan het eten was in de wei. Wie weet waarom hij dat doet en wat ik eraan kan doen, komt hij mischien te kort aan iets? (vitaminen, mineralen?)
Hij krijgt elke dag 2 kilo brokken en een 1 kilo meusli verder staat hij de hele dag en nacht nog in de wei en krijgen ze zo nu en dan hooi bijgevoerd.

Kyona

Re: poep eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:36

Vaak is het wel een teken dat ze iets tekort komen. Een pony bij ons deed het ook; ze hebben hem toen MaxH gegeven en toen was het snel over. Dat helpt bij meer paarden, dus misschien voor jou ook een idee?!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:19

Heeft hij ook een mineralenblok waar hij aan kan likken, meestal duidt het op mineralengebrek.
Zal als je het niet hebt een mineralenblok en een zoutblok voor hem ophangen dan merk je snel genoeg aan hem of ie het blijft doen (denk het zelf namelijk niet).

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:07

mijn veulen deed het ook en de veearts die toevallig op dat moment aanwezig was zei gelijk...mineralen tekort....
We hebben een mineralen blok opgehangen en ze doet het niet meer

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 07:20

nou hoorde ik laatst weer dat t kalk tekort zou zijn, een supplement met kalk zou dat dan laten ophouden( in gedroogde brandnetel zit ook veel kalk)

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:23

kalksupplementen bij een jong paard zou ik absoluut niet aan beginnen! Je verhoogd daarmee de kans op allerlei bot problemen en vergroeiingen.

(Mensen vergissen zich daar vaak in door te denken dat kalk goed is voor botten, maar dat is het echt alleen bij mensen!! en zeer slecht voor beesten!)

mierschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:57

kan ook uit verveling poep eten. gewoon de wei goed schoon houden en een mineralen liksteen ophangen.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:01

mijn paard heb ik het 1x zien doen jakks.
hij heeft n zoutblok dus aan zout te kort kan het niet liggen.
mischien ga ik m toch maar weer dat max-h voeren.
weet ik teminste zeker dat ie het nooit meer doet

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:04

Hunter deed het ook en ik heb hem een tijdlang zeewier erbij gegeven, verder krijgt hij 1,5 kg pavo veulenbrok en hooi en overdag gaat hij het land op (gras). Hij eet nu geen mest meer...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:08

mm ik ben wel sinds 2 maanden gestopt met zeewier voeren.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:11

In zeewier zit ontzettend veel gezonds en helpt ook erg goed bij paarden die mest eten vanwege tekorten. Dus misschien weer beginnen met bijvoeren van zeewier.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:12

mm ik ga het maar weer voeren.
mij werd trouwens wel verteld dat je zeewier maar voor een periode mag geven,waarom weet ik eigenlijk ook niet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 06:38

ik bedoelde ook niet een supplement waar alleen kalk in zat hoor, maar waar het bij in zit..

maar op de pot zeewier staat toch ook dat het voor opgroeiende paarden is?
denk dat je het niet elke dag moet gaan geven,maar probeer eens om de dag of om de 2 dagen.

kan best zijn dat er iets in de andere voeding mist, dat zou ik dan gaan uitzoeken, hooi bijvoorbeeld kan nogal eens wisselen omdat het dan weer aan de grond ligt waar het vanaf komt, zandgrond hooi heeft een iets andere samenstelling geloof ik dan bijvoor beeld kleigrond hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:45

Je weet't niet, hang een lekkere mineralen-liksteen op