Mijn paard is voor een kaakoperatie binnen twee weken 3x onder narcose geweest. Had een wortelontsteking die doorgebroken was naar de neusholte, allemaal etter kwam uit zijn neus met geur van rot vlees. Eerst onder narcose voor een scan van het hoofd, daarna om de kies uit te stempelen en toen nog eens omdat er stukjes kies achtergebleven waren in het hoofd. Echt geen pretje en narcoses leveren nu eenmaal risico op. Bij hem is alles goed gegaan en werd redelijk snel weer wakker. Je zult hier natuurlijk verschillende verhalen krijgen want iedereen heeft wel een kennis oid waarbij een paard niet meer bijgekomen is. Vergeet niet dat je juist deze verhalen meer te horen krijgt dan de duizenden keren dat het wel goed gaat.
Als het noodzakelijk is om hem te sederen voor een behandeling die echt moet gebeuren is het gewoon zo dat je het risico moet nemen. Als je paard echt problemen krijgt door deze aandoening zit er niks anders op denk ik... succes. Ik ben bij de opraties geweest en moet je wel zeggen dat het geen pretje is om je beest daar te zien liggen en vooral het van de beademing afgaan dat hij het zelf weer moet gaan doen is even spannend.... succes met je paardje in elk geval