Herpes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Herpes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 15:20

Aramis heeft het voor de tweede keer dit jaar: rode en gele korsten op zijn neus. Enkel op het roze gedeelte, waar de huid het zachtst is zeg maar.

In het begin van dit jaar heeft hij het al een keer gehad. Omdat de zon toen zo gebrand had ben ik van verbranding uitgegaan. Ik heb er niet veel aan gedaan en langzaam maar zeker is het vanzelf weggetrokken.

Nu staat er bij ons sinds vijf weken een nieuwe haf op de wei; vriendinnetje Nell. Nell kwam aan met diezelfde korsten op haar neus. Weer eens verbrand, zei haar bazinnentje. Heeft ze wel vaker. Roze neusjes...

Maar: nu heeft Aramis het dus ook weer en shetje Bronco (ook roze neusje) ook. En bij haf Alfi met de grijze neus is weliswaar niets te zien, maar ook zijn neus voelt wat "knobbelig".

Ik weet niet hoe het weer bij jullie de laatste weken is geweest? Hier heeft tussendoor de zon wel wat geschenen, maar zo erg dat ze er een zonnebrand van zouden hebben? En dan allemaal?

Nee, ik denk eerder aan een infectie. En dan komt als eerste herpes bij me op. Maar Aramis is tegen herpes gevaccineerd!

Wie van jullie heeft ideeen of ervaringen? Zou het toch herpes kunnen zijn? Of denken jullie aan iest anders? De DA er bij halen of even afwachten? Iets opsmeren of zo laten? Ze lijken er in elk geval geen last van te hebben...

ellepel

Re: Herpes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:11

ik denk zonnebrand, ik ben zelf gisteren namelijk ook nog verbrand door de zon, staan ze bij jullie in wat langer gras?

lang gras houd vocht vast, door de dauw blijft dat dus nat, daardoor word de huid ook nat, als de zon er dan op gaat schijnen verbranden ze dus veel sneller...

denk dus toch een hoge factor nog even smeren en een after sun erop.