Ook wrijf ik haar regelmatig droog met een handdoek of stro, maar niets helpt.
Wie weet raad? Ik wil het aller beste voor mijn allerliefste uiteraard.
Alvast enorm bedankt!!!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
libke schreef:afsponzen met een scheut alcool(van bij de apotheker !!)in het water helpt super omdat alles dan heel snel verdampt

Aline4 schreef:libke schreef:afsponzen met een scheut alcool(van bij de apotheker !!)in het water helpt super omdat alles dan heel snel verdampt
Vergeet niet dat alcohol vet op lost. Dat houdt dus in dat je het vet van de huid en vacht van je paard verwijdert. Als het dan regent heeft je paard niets aan zijn vacht en gaat hij dus staan kou lijen.
Ik zou dus zeker geen alcohol gebruiken.
ellepel schreef:nee, want dat zou betekenen dat als een paard veel in de regen staat dat vetlaagje ook verdwijnt...
volgens mij gaat dat vetlaagje alleen weg door heel veel te poetsen en zo dus alles weghalen...

ellepel schreef:nee, want dat zou betekenen dat als een paard veel in de regen staat dat vetlaagje ook verdwijnt...
volgens mij gaat dat vetlaagje alleen weg door heel veel te poetsen en zo dus alles weghalen...
ellepel schreef:
na het rijden je paard meteen laten rollen in zand,( in de bak bijvoorbeeld.)zand neemt perfect de vochtdeeltjes op waardoor ze heel snel drogen.