HELP, stalbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

HELP, stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:23

Hey,
M'n paard heeft stalbenen.
Vandaag heb ik er mee gereden, lang ingestapt en uitgestapt, lang afgespoeld(ongvr 10 minuten per been) en is iets verbeterd.
Heeft er nog iemand tips om dit te "verwijderen". hij komt ook veel buiten nu..
Alvast bedankt!!

ellepel

Re: HELP, stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:43

meestal hefet het te maken met overgang van voer, dus van de wei naar de stal of omgekeerd.

beweging is het enige goede wat eigenlijk helpt.
ook de voeding nakijken op teveel eiwitten, en dan in de brok, hooi bevat ook eiwit maar is minder erg als wat in brok zit..

dus misschien wat minder krachtvoer(brok) gaan voeren en dan een beetje meer hooi kan vaak wel helpen.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:47

ellepel schreef:
meestal hefet het te maken met overgang van voer, dus van de wei naar de stal of omgekeerd.

beweging is het enige goede wat eigenlijk helpt.
ook de voeding nakijken op teveel eiwitten, en dan in de brok, hooi bevat ook eiwit maar is minder erg als wat in brok zit..

dus misschien wat minder krachtvoer(brok) gaan voeren en dan een beetje meer hooi kan vaak wel helpen.

Mijn instructrice voert altijd en die regelt dat ook en krachtvoer heeft ie echt nodig.. ik zal het haar zeker zeggen bedankt voor je reactie:) beweging krijgt ie genoegt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:57

hoeft niet perse van het krachtvoer zelf te komen hoor, maar de paarden krijgen nu vaak wat meer omdat ze uit de wei komen.
na een 2 weken is het lichaam er aan gewent en als t goed is zijn de stalbenen dan ook weg.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:16

Mijn pony eet haar stro op en daar krijgt zij haar stalbenen van.
Misschien andere strooisel gebruiken om het te testen.