kraker of toch iets anders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

kraker of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:11

Mijn paard loopt al heel lang met en scheve staart en is ook vrij stijf. Dus ik dacht dat het in zijn rug zat en heb de dierenarts erbij gehaald. Die vond het een kwestie van spieren trainen die zijn staart dan weer recht moesten trekken.
Ik moest veel galloperen met mijn paard en longeren met dubbele longe of met de pessoa teugel.

Dat werkte niet en ik had ook het idee dat die dierenarts maar wat deed.
Dus een andere dierenarts laten komen. Die vond het niet benoemens waardig en was in 5 min weg. vond alleen mijn paard wat kort lopen.

De derde ze dat het aan de knieband lag in het achterbeen. En dat met inspuiten en anders bekappen goed moest komen.
Mijn paard is nu gecorrigeerd mnaar niet ingespoten omdat die dierenarts verbetering ziet. En minn paard dus helemaal in paniek raakt van naalden.

Mijn paard loopt nu ook sinds kort bij een vrouwtje die dierengeneeskunde doet. Maar die kan ook weinig aan dit probleem doen.

Nu ben ik een jaar verder. En het is wel iets verbeterd maar nog niet helemaal.

Nu hoorde ik van de week dat een stalgenootje naar de kraker ging met haar paard. Dus ik gelijk gevraagd of ik mee mocht met mijn paard. Om te kijken of die er wat aan kan doen. Ook helemaal niet over nagedacht.
Maar zit nu wel heel erg te twijfelen.
Nu gaan we daar dus morgen heen.

Maar twijfel ik heel erg. Heeft mijn paard er wel wat aan. Beschadigd die man niks. Enz

Mijn vraag is dan of het verstandig is om er een kraker naar te laten kijken. Of heeft het geen toegevoegde waarde. En ik wil ook heel graag ervaringen enz horen.

kiana

Re: kraker of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 00:19

Ja Doen !
ws een scheef bekken, had de mijne ook en ook die droeg de staart scheef. na 2 x manipuleren was het over.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 00:39

wel een zeer bekende kraker of???dat is belangrijk iemand die dat jaren doet kan je dat echt laten doen...maar niet door iemand die hier en daar wat rondvraagt hoe het moet dan kan het mega misgaan...sommige paarden dragen de staart zowiezo altijd al scheef...maar heb jij goed harrnachement en zit je zelf lekker in je vel...dan kan het paard weinig mankeren...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 06:00

Ik dacht even dat een kraker iets heel anders was. En dat ik eht een osteopaat nodig heb. maar kom er net achter dat dat hetzelfde is.
Mijn stalgenootje heeft hele goede ervaingen met die man. En zij gaat dus niet naar een ander.

Misschien iemand die hem kent?
Het is de heer Schief (of iets wat erop lijkt) en hij zit in emmen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:25

Hoi,
Eens in de 3 weken komen er 2 osteopaten bij manege de Goubergh, vlakbij je dus. Die geven daar dan cursus aan de osteopathieopleiding voor paarden. De leermeesters dus!
Even een extra weetje: ze overnachten die weekenden zelfs in Oudenbosch. Er valt dan vast wel een afspraak te maken. Het zijn Franck Dirckx en Stefan Alan. Voor verdere info of tel. nrs. mag je me een pb-tje sturen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:06

Ja doen. Toen ik je verhaal las en nog niet onderaan was had ik het idee om je dat te adviezeren. Een osteopaat is overigens niet hetzelfde als een manueel terapeur(kraker). Een kraker zet echt dingen terug op zijn plek. Een Osteopaat heft blokkades op. (als je meer wilt weten pb me)
Ik heb er al heel veel profijt van gehad, ook mijn paardje heeft helaas nog de staart scheef en daarom komt de osteopaat ook nog een keer langs volgende week.
Heel veel succes en goed dat je deze stap neemt!!!!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:49

ik zie aan de datum dat je ondertussen al geweest moet zijn (of niet). Vraag me af hoe het gegaan is. Mocht je nog op zoek zijn naar een fysio in de buurt van breda, mijn collega gisella bartels komt uit roosendaal. Een link naar haar website vind je op mijn website bij links.

@oosterhof: wat je verteld over krakers en osteopaten is niet waar. Een kraker zet geen dingen terug op hun plek... Ik neem aan dat je het hier over de wervels hebt? Als die van hun plek gaan heeft je paard een dwarsleasie 'Kraker' is een term die bedacht is voor alle artsen/therapeuten die het paard behandelen met een techniek (manipulatie) waarbij een krakend geluid kan ontstaan. We hebben het hier dan over bijv. een chiropracticer, manueeltherapeut of osteopaat. De techniek van de osteopaat is overigens vaak iets milder. Maar even voor alle duidelijkheid: een osteopaat is een kraker, maar een kraker is niet automatisch een osteopaat. Volgen jullie het nog???

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:53

Ja ik vond het ook al moeilijk uit te leggen. Maar zo maak je het duidelijk. Super. Dat bedoelde ik ook maar ik kon het even niet goed verwoorden. Ik weet dat een paard geen wervels dwars kan hebben staan. Maar ik bedoelde inderdaat dat een osteopaat vaak minder geweld gebruikt dan een manueel therapeut of een chiropracteur. Super uitleg zo. Jij bent gelukkig deskundiger dan ik.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 09:54

Nee helaas ben ik nog niet geweest. We waren onderweg maar hadden blijkbaar een stukke trailer mee gekregen van het verhuurbedrijf. Gelukkig geen ongeluk gebeurd maar dat scheelde weinig. De scxhrik zit er nog goed in.
Maar ik ben nu dus op steeds opzoek nar iemand. Die nu ook het liefst aan huis komt. (voor mij even geen trailers meer)

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:42

@oosterhoff, het is ook lastig uit te leggen, maar ik doe de hele dag niet anders.... (heeft niets met deskundigheid te maken )

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:54

Toen ik ze aan de slag heb gezien kon ik iig duidelijk het verschil zien. maarja nou heb je ook nog weer mensen die alles in een leveren en dan wordt het onderscheid weer zo klein

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:50

Ik zal altijd eerst een fysio laten komen om naar de spieren te kijken. Je kan namelijk wel wervels of iets dergelijk recht laten zetten, maar als de spieren daarom heen niet behandeld worden zullen de wervels al snel weer terugvallen op de 'oude' plaats.
Tenslotte zijn het volgens mij toch onder andere de spieren die de wervels e.d. op de plaats moeten houden.

Ik heb het zelf ook meegemaakt met mijn paard. Er is eerst een soort kraker bij geweest, dat hielp soms even...maar ging al snel weer minder. En als hij dan moet komen moest er weer even veel (of misschien wel meer) gebeuren.

Daarentegen is mijn ervaring met de fysio veel beter. Mijn paard was op een gegeven moment zo 'vastgelopen' met haar spieren dat ze zelf geen zadel of longeersingel op haar rug kon verdragen. Na 2 behandelingen zat ik er weer op en na 3 behandelingen was het weer helemaal super!
Hier heeft ze meer dan een half jaar helemaal goed mee gelopen, helaas gooide haar voorbenen weer roet in het eten.