vraagje over hoef schimmel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katiecat

vraagje over hoef schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:57

ik kan dus een pony kopen die vroeger mishandelt is, de pony is ook veel te vroeg ingereden en een van zijn voetjes staat dan ook een klein beetje naar buiten. Ook heeft hij op een van zijn hoefjes een schimmeltje zitten (dat bijna weg schijnt te zijn).
Nu is mijn vraag; hoe ernstig is zo'n hoefschimmeltje? Omdat hij zo vroeg is ingereden kunnen er hierdoor nog gevolgen aan zitten en voor later?
Het is zo'n lief beestje om te zien maar zijn geschiedenis is wel triest:(
De pony wordt als recreatie/gezeldschapspony gebruikt voor m'n andere paardje.

Kylan

Re: vraagje over hoef schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:26

Het ligt eraan hoe lang het er al zit. Ik zou er een keer een hoefsmid naar laten kijken. Joep heeft het ook gehad, ik moest het van de smid schoonmaken en er honing op smeren.

Ik denk dat het hoefschimmeltje niet het ergste is. Als je de pony wil kopen moet je hem zeker klinisch laten keuren door een goede dierenarts. Dan heb je tenminste nog enige zekerheid over zijn gezondheid.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:00

mijn paard heeft ook een hoefschimmeltje en nu ik weet hoe het eruit ziet, zie ik heel veel paarden die het hebben, alleen weten de eigenaren dit niet, de smid ziet/herkent het ook niet altijd.

Ik behandel de schimmel met hoef&zool, maar het is hardnekkig en moeilijk weg te krijggen, ik heb goede hoop dat het er dinsdag bij de (natuurlijke) bekapping wel uit gevijld kan worden.

Ze lopen er geen stap minder om hoor!

Als ik het verhaal over die pony zo lees, is het schimmeltje wel het minste van de problemen... ik zou meer problemen hebben met het verleden van het beestje

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:15

katiecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 13:30

bedankt voor jullie reacties:)
ik heb besloten om het beestje niet te kopen, hoe verliefd ik ook was/ben.
Ik heb in ieder geval weer wat geleerd over een schimmel op de hoef