kalmeringsmiddel voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Beaut

kalmeringsmiddel voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 09:56

ik weet niet ofk dit in het goede topic zet maar kon zo snel niks anders vinden!!

ik ga binnenkort op wedstrijd met mn pony, maar aangezien hij nogal druk en gauw zenuwachtig wordt (op wedstrijd dus helemaal) zeiden ze bij mij op stal dat ik dan een homeopatisch middel kon halen bij een kruidenwinkel zodattie rustiger blijft!! bestaat dit echt, en heeft een van jullie er ervaring mee?

bedankt alvast

Marion71

Re: kalmeringsmiddel voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:21

Ik denk dat ze Rescue van Bach bedoelen. Bij de Tuinen of betere drogisterij. Succes met je wedstrijd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:59

Ik zelf gebruik een spray en dat werkt heel goed. Het is alleen in de winkel niet te koop, ik ben therapuit dus kan er aan komen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:49

Rescue remedy kan je idd proberen.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:50

probeer cavalor kalm,zou geen doping zijn,is een suplement voor in het voer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:06

Ik gebruik ook Rescue Remedy, maar ik heb geen idee waar je het kan kopen. Ik bestel nl. altijd via mijn tante, maar misschien dat je de Tuinen eens kunt proberen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:34

Op de site van de Paardendrogist kun je allerlei middeltjes vinden die je je paard kunt geven en die ook bij wedstrijden toegestaan zijn ( geen doping dus).
Rescue Remedy ( Bach) is meer geschikt voor shock-situaties en lijkt me niet een middel voor wedstrijden.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:48

marleen_usar schreef:
Ik zelf gebruik een spray en dat werkt heel goed. Het is alleen in de winkel niet te koop, ik ben therapuit dus kan er aan komen.

ZOOO een therapUIT nogwel..

Ik heb idd ook gehoord van dat spul..een vriendin van mij gebruikte het, maar het werkte niet geloof ik.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:49

ik gebruikte altijd sedalin. Fijn spul hebben ze alleen helaas uit de handel genomen. Maarja khep gelukkig nog 2 tubes:P

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:40

Sedalin valt onder doping!!!!!
Rescue Remedy van Bach werkt super voor op concours. Het laat je paard meer en sneller ontspannen. Voor shock-situaties is het minder geschikt, dan zou Sedalin een betere uitkomst bieden.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:22

ow:P Ik wist niet dat het onder doping viel:P Ach ik rijd toch nog geen wedstrijden

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:39

Eleuthamax werkt heel goed, het is op basis van kruiden gemaakt, om stres tegen te gaan op transport, wedstrijden, enz. de extracten van de siberische ginsengplant geven het paard meer weerstand bij stress.

kijk voor meer info op: http://www.renpaarden.com/index_bestanden/Page1987.html

Lies_Beaut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 17:26

ik heb zo'n flesje gehaalt van bach alleen hoe kan ik dat het beste toedienen? ik moet het namelijk op zn tong druppelen...

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:45

Maaike14 schreef:
ik gebruikte altijd sedalin. Fijn spul hebben ze alleen helaas uit de handel genomen. Maarja khep gelukkig nog 2 tubes:P

bestaat nog steeds!maar onder een andere naam, ook iets met een s kan der ff niet opkomen!sedasan ofzoiets

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:53

beautster schreef:
ik heb zo'n flesje gehaalt van bach alleen hoe kan ik dat het beste toedienen? ik moet het namelijk op zn tong druppelen...

Ik doe het altijd op een snoepje of een suikerklontje, een stukje brood kan ook.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 00:05

In zulke situaties zij homeopathische middelen het beste, hierboven staan genoeg voorbeelden.
Het middel Sedalin is absoluut NIET geschikt om je paard rustig te krijgen voor het rijden, omdat dit spul hiervoor te sterk werkt!
Sedalin is geschikt voor als je bijvoorbeeld een angstig paard gaat scheren, of vervoeren per trailer (en dan het paard nog vaak 1 of 2 dagen met rust laten, zodat het middel volledig uit kan werken!) - Sedalin is zeker niet bedoeld om je paard kalm te krijgen voor de training of wedstrijd!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:34

ArabStables: Helemaal mee eens!!!
Sedalin is uit de handel genomen omdat het altijd afwachten is welke reactie je krijgt (van heel rustig tot een zeer agressief). Mee uitkijken dus!

biancbelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:35

ik heb vorige week de da gesproken en die zei dat ik sedalin kon krijgen/moest gebruiken,moet mn pony volgende maand gaan vervoeren.maar als ik het goed begrijp is dat nogal heftig spul.is 1 dag rust erna voldoende en moet ik het eerst uitproberen een keer om te kijken wat haar reactie is?vind ik ook zoiets om haar vergif te geven om alleen te kijken hoe ze reageert.groetjes

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:02

Ik zou eerst even afwachten met Sedalin geven en kijken of ze, op een rustige manier, de trailer op wil. Neem voor de zekerheid wel Sedalin mee, zodat je het haar kunt toedienen, mocht het echt niet lukken (zorg dan wel dat het paard rustig is, dus niet al opgefokt van het niet willen trailer laden) Dan wat toedienen (dosering staat op de spuit) en ongeveer 10 tot 15 minuutjes wachten. Sedalin kan verder geen kwaad, mits je het goed uit laat werken en je paardje in de gaten houdt, ze zal er best even van gaan suffen en dat kan ook nog wel 1 tot 2 dagen doorwerken voordat de stof helemaal uit haar lijf is. Mijn ruin was na zijn (allereerste) scheerbeurt met verdoving Sedalin 2 tot 3 volledige dagen uit de running, zo suf was hij. Hij had dan ook wel een redelijke dosering gehad. En met alles geldt; herhalen (ook trailerladen), dan heb je op een gegeven moment helemaal geen sedalin meer nodig! Succes!

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:27

Rescue werkt bij mijn paarden voor geen meter, sedalin is erg dom om te geven want dat verslapt de spieren en dan ze helemaal niet meer vooruit te branden, wat wel echt helpt is Tranquil! Is een middel wat de hartslag naar beneden brengt bij hoge spanningen en daardoor voor een rustig gevoel zorgt en iets minder spanning, ze worden er niet trager of minder alert van wel iets rustiger in het hoofdje. 4 pillen per x en een pot kost 60 euro voor 120 pillen. Verkrijgbaar bij de betere dealers

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:56

mensen die ik ken gebruiken ook gewoon valeriaan... hoe je het ook schrijft.. eigenlijk voor mensen maar kan ook bij paarden is homeopatisch wel geloof ik

Dailonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:18

Rescue van Bach werkt super!!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:25

Sedalin of nu Sedasan werkt prima mits juist gedoseerd !! Ik gebruik het regelmatig met scheren van lastige paarden, uitschachten of met andere ellende maar met het juiste aantal streepjes zijn de volgende dag weer prima in orde. Zelfs 's avonds al. Dus gewoon niet teveel erin proppen !! Twee streepjes werkt vaak al en zoniet kun je altijd bijspuiten. En de fout die veel gemaakt wordt is dat men het geeft als het dier al over de zeik is, dan werkt het namelijk niet en geeft men teveel. Dus vooraf geven !! Verder werkt Vetranquil ook prima, helaas ook uit de handel.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:47

Ok even een misschien wat heftige reactie van mijn kant. Waarom gebruiken jullie in VREDESNAAM sedalin om je paard te scheren. Sorry hoor maar het gaat hier wel over een flink zwaar verdovingsmiddel. Als je genoeg en vaak genoeg oefent met scheren, dan moet je paard ook zonder kunnen!!! Dat vind ik dus echt BELACHELIJK maar ja, dat is mijn mening. Waarom denk je dat dat spul uit de handel is genomen? Omdat het te pas en te onpas gebruikt werd voor doeleinden waar het helemaal niet voor bestemd is!!!
Valeriaan heb ik idd ook bij mijn paard geprobeerd (gewoon Valeriaantinctuur gehaald bij het Kruidvat en over zijn voer gedruppeld) maar zoals bij alle homeopatische middelen kan het goed aanslaan of juist het tegenovergestelde effect hebben zoals bij mijn paard. Maar bij een vriendin werkte het echt prima en haar paardje is echt zenuwachtig. Wel al een paar dagen vantevoren mee beginnen. Succes!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:55

Ben het met je eens wat scheren betreft en het herhalen. Helaas wordt ik altijd opgeroepen als er al problemen zijn met die paarden en er al e.e.a. mis is gegaan. Dat weet je soms ook niet van tevoren. Paarden die ik vanaf de 1e keer scheer gaan ook altijd steeds beter of ze vinden het meteen al lekker. Verder vind ik een streepje Sedalin prettiger dan een praam of een oor omdraaien of wat er dan ook verzonnen wordt. soms is een streepje sedatie nu eenmaal prettiger voor het paard.