Ik maak me een beetje zorgen over de Fries die ik rijd. Allereerst is ze uit haar zadel gegroeid. Ik heb dit zo snel mogelijk opgelost dus het heeft weinig nadelige gevolgen gehad. Ik heb haar mede daarom zaterdag gelongeerd. Ik heb toen een poosje stap-draf overgangen gemaakt. Toen ik zondag weer kwam om nieuwe zadels te passen, was ze ontzettend stijf van achter. Toen ze stilstond om te passen tilde ze ook om en om haar achterbeen op. Ik heb even een poosje gestapt, maar ze bleef stijf, niet kreupel. Goed je denkt spierpijn, is morgen wel weer over. Maar toen ik er gister weer was, was ze nog stijf. Lopen en staan op verharde ondergrond doet pijn. In de bak of wei is het beter, maar zeker nog stijf. Ik maak me nu een beetje zorgen, wat zou dit kunnen zijn? Benen en hoeven e.d. zijn niet warm.
Ik heb gelezen over spierbevangenheid, maar dat ontstaat toch altijd na een periode van rust na hard werken, terwijl het voeren gelijk blijft? Dat is absoluut niet zo. De merrie heeft gewoon nog hetzelfde aan beweging. Ze oogt verder ook niet ziek, is heel helder. Alleen het lopen op eieren.
Ik heb gelezen over spierbevangenheid, maar dat ontstaat toch altijd na een periode van rust na hard werken, terwijl het voeren gelijk blijft?
Dit hoeft niet persee.. Ik zou even je da bellen, misschien is het wat kleins, maar als je paardje spierbevangen is moet je zo snel mogelijk beginnen met een goede behandeling (op rust, weinig/geen krachtvoer, veel ruwvoer, event. vit E bijvoeren)
Het is al een stuk beter hoor. Heb gister weer gereden en ze was lang niet meer zo stijf. Een klein beetje nog en ze zet haar voetjes nog wat stijfjes neer, maar beslist niet kreupel oid. Vandaag was het al weer een stukje beter dan gister.
ik zou het goed in de gaten houden spierbevangenheid hoeft niet perse op te treden na de zo genaamde rust en daarna weer aan het werk te zetten mijn pony heeft dit ook gehad en hij had elke dag hetzelfde schema wat betreft de beweging en voer en hij werd ook eerst stijf op de achterhand en gevoelig lopen enzv