DA terug bellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

DA terug bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:40

mijn veulen van 5 weken is net terug van de paardenkliniek. Ze was er behandeld voor een dundarmontsteking. Ze heeft zaterdag plasma gekregen en is sinds gisterenochtend van de antibiotica gehaald. Vandaag mocht ze terug naar huis. Na haar aankomst had ze vloeibare geelachtige diarree en na een uurtje of twee geelwaterige diarree en darmrommelen. In de kliniek had ze vanmiddag nog goede mest.
Ze is wel niet suffig heeft geen koliekverschijnselen, eet hinnikt en rent rond. Kan het zijn dat de diarree te wijten is aan de stress van het transport? Het is immers begonnen na transport. Ze heeft ook sinds gisterennamiddag voor het eerst veulenkorrel gekregen en is meer melk beginnen drinken. Kan het daarvan zijn? Ik ga straks uit zekerheid nog eens piepen of ze niet koliekerig wordt.

LPtjuh

Re: DA terug bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:43

ik zou toch even bellen, gelige diaree is niet goed
maar mishcien heeft dat te maken met medicatie ofiets . zal het nog eens na vragen maar gelige ontlasting is als het goed is of iets met de leven of iets met de neiren ... ben er niet zeker van .
maar zoals ik al zei het kan ook zijn dat het van medicatie ofzoiets is! ik zou even bellen om zeker te zijn

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:48

Beter een keer te veel bellen dan 1 keer te weinig vind ik zeker bij een veulen dat net van de kliniek komt. Gewoon bellen meid.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:55

heb even gebeld... was een andere DA maar die zei dat ik gewoon korreltjes moest afnemen voor deze nacht en morgenvroeg even temperatuur nemen. Zal straks maar even temp gaan nemen...