Bronchites

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0PaRiS0o

Bronchites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 11:38

de pony die ik wil kopen heeft waarschijnlijk een lichte vorm van bronchites is dit heel erg?

Xox

Re: Bronchites

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:48

Zou het paard niet kopen. Als het chronisch is koop je namelijk een dampig paard.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:59

Voor dezelfde prijs kan je ook een gezond paard kopen dus waarom zou je er een kopen die ziek is?

Paarden genoeg in NL..

_Catl0ver_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:01

CielitoLindo schreef:
Voor dezelfde prijs kan je ook een gezond paard kopen dus waarom zou je er een kopen die ziek is?

Paarden genoeg in NL..

Paard die wij hebbe Catcho van 25 heeft ook bronchitis of hoe je dat ook schrijft.
Maar je merkt er niet echt super veel van,alleen bij veel inspanning enzv dan krijgt die een loopneus....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:11

Ik zou een ander paard hiervoor kopen. Hij heeft het nu licht maar wieweet word het erger. Succes.

o0PaRiS0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:32

Thanks voor de reactiess! ik heb geinformeerd bij de eigenaresse en ben er uit!
en trouwens jullie zeggen van ik zou voor dta geld ander paard kopen maar ten eerste weten jullie niet hoe duur die kost en ten tweede mag deze pony geen nieuwe eigenaresse krijgen omdat die bronchites heeeft? dat valt me best tegen van paardenliefhebbers! maar goed ik ben er uit het wordt hem!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:12

Ik zeg niet dat deze pony geen nieuwe eigenaar verdiend, maar gezien jou situatie dat jij van weinig geld wil rondkomen met je eerste eigen pony zou ik kiezen voor een gezond paard zonder extra medische kosten dan voor een paard met bronchitis met medische kosten..

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:24

Ja. Een paard met bronchitis kan hoog in de medische kosten komen. Het is maar wat je er voor over hebt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 06:45

En verzekeren kan je hem niet meer want de verzekering gaat een ziek paard niet verzekeren dus alle kosten komen voor je eigen rekening..

o0PaRiS0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:49

het is niet mijn eerste eigen pony!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:59

Volgens je andere topic wilde je weten of je van dat bedrag rond kon komen omdat je een eigen pony wilde.. Als je al eerder een pony gehad hebt weet je toch ook wat alles kost..

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:39

Ik zou er heel erg mee oppassen. Mijn vorige paard heeft bij haar vorige eigenaar ook bronchitis gehad. Wij wisten dat niet toen we haar kochten. (ja, we hebben haar wel gekeurd) En na 8 weken rijden kreeg ze twee keer een bloedneusje en bij onderzoek in de kliniek een longbloeding.
Ze mocht alleen nog maar een beetje recreatief rijden daarna.
Dus zoals ik net al zei: pas op!!!

o0PaRiS0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:52

jah en me andere pony betaalden me ouders duss als je eerst is gaat nadenken voor dat je wat zegt!

enn Unikaaaaaa
Bedanktttt -x-

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:41

Heb ook een pony met chronische bronchitis.
Zolang ik haar van het stro af houd en haar op mot of vlasstro zet, gaat het goed. De schimmeldeeltjes in het stro irriteren de luchtwegen en een paard met chr. bronchitis krijgt daar last van. En vooral een stal met een luik naar buiten, geen stoffe omgeving en als dat nog niet helpt je paard i.p.v. hooi, kuilgras geven, daar zit minder stof in. Of nat hooi.
Succes. Irene